چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مجموعه‌ سه جلدی درباره آیت‌الله خویی در راه است

صفاالدین تبرائیان از آماده شدن مجموعه سه جلدی درباره آیت‌الله خویی خبر داد و گفت: در این مجموعه از اسناد ساواک و دارالعلم نجف استفاده کردم، ضمن این‌که از اسناد موجود در لندن هم بهره بردم.

صفاالدین تبرائیان به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب سه جلدی درباره آیت الله سید ابوالقاسم خویی همزمان با سی‌امین سالگرد درگذشت این مرجع تقلید تالیف شد که در 2100 صفحه در حال آماده شدن برای انتشار است.

او افزود: تقریبا نزدیک به 10 سال است که روی این موضوع کار می‌کنم. کتابی که آماده کردم در سه جلد آماده چاپ است. در این تالیف مطالبی از مهاجرت خاندان خویی به نجف اشرف آمده و پس از آن به استادان و شاگردان او می‌پردازد و سپس اندیشه سیاسی آیت‌الله خویی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این پژوهشگر تاریخ مرجعیت بیان کرد: همراهی آیت‌الله خویی با نهضت حضرت امام خمینی(ره)، مساله انتفاضه شعبانیه، دیدگاهش درباره موضوع فلسطین و فصلی هم درباره ارتباطش با شهید محمدباقر صدر است. موضوع خانواده، مرجعیت، تالیفات و آثارش نیز مورد توجه قرار گرفته تا جایی که یادم هست کتاب شامل 21 فصل است.

صفاالدین تبرائیان با اشاره به استفاده از اسناد در مجموعه آیت‌الله خویی بیان کرد: چون تاریخ‌نگار با اسناد و مدارک سر و کار دارد، باید در هر اثر تالیفی از اسناد هم بهره بگیرد، برای مجموعه‌ای که درباره آیت‌الله به نگارش درآوردم از اسناد مربوط به ایشان در ساواک و اسناد دارالعلم نجف اشرف بهره گرفتم. همچنین مدارکی که در موسسه لندن نگهداری می‌شد آنها را نیز به نجف فرستادند که مورد بررسی قرار گرفت. ضمن این‌که مصاحبه‌های فراوانی با حضرات مراجع، آیات عظام نجف، قم و مشهد داشتم که درباره آیت‌الله خویی با آنها بحث و گفت‌وگو کردم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها