شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
نمایش مستند کتابخانه رمین در کتابخانه مرکزی گوتنبرگ

عبدالحکیم بهار، مدیر کتابخانه رمین شهرستان چابهار گفت: مستند خانه بهار که روایتی از کتابخانه دوستدار کتاب رمین است در کتابخانه مرکزی گوتنبرگ سوئد به نمایش گذاشته می‌شود.

عبدالحکیم بهار، مدیر کتابخانه رمین شهرستان چابهار در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این فیلم مستند را ناهید رضایی ساخته است. فیلمی که از سال 93 تا 1400 ساخت آن زمان برده است و حدود 45 دقیقه است. این مستند، روایت کتابخانه دوستدار کتاب روستای رمین در هفت کیلومتری شهرستان چابهار در دهستان کمبل سلیمان در استان سیستان و بلوچستان است.
 
مدیرکتابخانه رمین شهرستان چابهار ادامه داد:  این فیلم مستند سال گذشته توانست از سوی هیات داوران پنجاه‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد تندیس زرین را در بخش فیلم‌های مستند بلند ایرانی دریافت کند. 
 
وی افزود: کارگردان  این فیلم مستند اکنون در سوئد به سر می‌برد و با رایزنی‌هایی که انجام داده قرار است این مستند در کتابخانه مرکزی یک کشور خارجی به نمایش گذاشته شود. مستند خانه بهار امروز شنبه 10 سپتامبر برابر با 19 شهریورماه 1401 در کتابخانه مرکزی شهر گوتنبرگ کشور سوئد به نمایش گذاشته می‌شود.

بهار اظهار کرد: محور مستند «خانه بهار» فعالیت‌های حوزه کتابخوانی در خانه شخصی من است و به روایت استفاده از کتابخانه شخصی و ثبت خاطره‌ها و لحظات فرهنگی از کتابخانه با 400 جلد کتاب کودک و نوجوان در آن زمان می‌پردازد. کتابخانه‌ای که کم‌کم توسعه پیدا کرد و اکنون در یک ساختمان جداگانه فعالیت خود را دنبال می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها