شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
عقب‌ماندگی‌ها در سرگذشت‌پژوهی شهدا جبران شود

سردار عبدالرضا آزادی درباره اهمیت جمع‌آوری اسناد و انتشار کتاب در کنگره‌های شهدا، بر جبران عقب‌ماندگی‌ها درباره جمع‌آوری اسناد و خاطرات، سرگذشت‌پژوهی و تدوین تاریخ شفاهی شهیدان تاکید کرد.

سردار عبدالرضا آزادی،‌ رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در حاشیه نهمین جلسه ستاد کنگره 6544 شهید استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در لرستان درباره اهمیت جمع‌آوری اسناد و انتشار کتاب در کنگره‌های شهدا گفت: در واقع یکی از کارهای ماندگار و فاخر کنگره‌ها برای انتقال پیام شهدا جمع‌آوری اسناد و خاطرات، سرگذشت‌پژوهی و تدوین تاریخ شفاهی شهیدان عزیز است. اگر این سه مقوله به موازات هم انجام شود می‌توانیم بگوییم حق شهدا را ادا کرده‌ایم.
 
سردار آزادی با بیان اینکه اگر در این سه حوزه عقب‌افتادگی وجود دارد باید جبران شود افزود: از دست‌اندرکاران همه کنگره‌ها به‌ویژه کنگره شهدای لرستان این درخواست را دارم که عقب‌ماندگی‌ها در حوزه تألیف و جمع‌آوری اسناد و سرگذشت‌پژوهی را جبران کنند.
 
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به اینکه تلاش‌های خوبی در این زمینه‌ها صورت گرفته است افزود: جمع‌آوری‌ها و تلاش‌ها باید تکمیل شود، سرگذشت‌پژوهی به خوبی انجام و تاریخ شفاهی شهدای شاخص استان‌ها تدوین شوند.
 
وی افزود: اگر این اتفاق افتاد گام بعدی انتخاب مولف است، مولف باید اهل ذوق باشد، قلم خوبی داشته باشد، اگر منابع خوبی که اشاره شد، در اختیار مولفِ خوب قرار بگیرد محصول آن کتابی می‌شود که بارها تجدید چاپ، خوانده و به آن استناد می‌شود. امیدواریم در کنگره‌ها در دستور کار قرار بگیرد.
 
سردار آزادی درباره تامین اعتبار کمیته‌های تالیف و تدوین کنگره‌ها گفت: در این حوزه مشکل اعتباری وجود ندارد. همان‌گونه که در گزارش ارائه شده در لرستان اعلام شد مشکل تامین اعتبار وجود ندارد؛ اما در حال تلاش هستند که کار از لحاظ محتوایی به سطحی برسد که آماده چاپ شود.
 
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، مساله اصلی کتاب‌های کنگره را محتوای خوب برشمرد و افزود: کتاب‌های کنگره باید با قلم و ساختار مطلوب آماده و چاپ شوند تا دیده شوند و برای نسل‌های بعد ماندگار باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها