چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
مستند رادیویی کتاب «رومی روم» در شبکه فرهنگ بازگو می‌شود

مدیر گروه کتاب شبکه فرهنگ رادیو گفت: در یک برنامه مستند رادیویی در این شبکه با عنوان «داستان یک کتاب» ماجرای شکل گیری و چاپ کتاب «رومی روم» جمعه شب این هفته پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، داستان کتاب «رومی روم» مربوط به شخصیت «حاج ارسلان»، رزمنده دوران دفاع مقدس است که از اول تا آخر جنگ (از ایستگاه هفت آبادان تا عملیات مرصاد)، در صحنه نبرد حضور داشته، در اواخر دهه نود (سال ۱۳۹۸ هجری شمسی) او که شصت و چند سال سن دارد تصمیم می‌گیرد برای برآورده کردن نذرش، عازم راهپیمایی اربعین شود.
 
از دیگر سو کهنه‌سربازی عراقی به اسم «برزان الخزرجی» از رزمندگان رژیم بعث عراق که اکنون توبه کرده و به خدمت زوار امام حسین علیه‌السلام درآمده‌است نیز شخصیت محوری دوم کتاب است که از زمان جنگ با هم درگیری‌هایی داشتند و بعد از سال‌ها در راهپیمایی اربعین به‌هم می‌رسند.

 
مستند رادیویی «رومی روم» پخش می‌شود
مهدی دادجو، مدیر گروه کتاب شبکه فرهنگ رادیو در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا ضمن اعلام خبری مبنی بر اینکه مدت 2 ماه است در این شبکه، مستندی با عنوان «داستان یک کتاب» در حال پخش است افزود: باتوجه به نزدیک شدن به روزهای اربعین حسینی، جمعه شب این هفته قرار است برنامه‌ مستند فوق به سراغ کتاب «رومی روم» برود.
 
وی اظهار داشت: برنامه‌ای به مدل مستند «داستان یک کتاب» برای اولین بار در رسانه ملی پخش می‌شود. در این برنامه قرار است از لحظه خلق کتاب، نگارش، ایده و تولید کتاب به شکل مستند رادیویی برنامه‌ای ساخته شود.
 
دادجو سپس گفت: در برنامه مستند «داستان یک کتاب» گوینده‌ای نداریم و با افراد دخیل در تولید کتاب در سمت‌های مختلف مصاحبه‌ می‌شود و صدای آنها برای این برنامه مستند آماده می‌شود. این برنامه 30 دقیقه‌ خواهد بود و توسط مریم قاسمی تهیه می‌شود.
 
 
مدیر گروه کتاب شبکه فرهنگ رادیو ادامه داد: مستند رادیویی «داستان یک کتاب» این هفته با محوریت کتاب «رومی روم» (اثر حسین زحمتکش زنجانی) ساعت 23:30 جمعه شب -18 شهریور ماه- به روی آنتن شبکه فرهنگ رادیو می‌رود. [علاقمندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن ایران صدا نیز برنامه را به‌طور زنده یا فایل قابل دانلود دریافت کنند و بشنوند.]

 
کتابی با محوریت اربعین حسینی
پیشتر در نشست «طعم کتاب» با محوریت نقد و بررسی رمان «رومی روم» زحمتکش گفته بود: سعی کردم در کتاب درباره موضوعات پیاده‌روی اربعین و دفاع مقدس به سراغ بزنگاه‌ها بروم. یک موضوع عاشقانه هم در کتاب هم هست که مربوط به شخصیت «برزان» است و فکر می‌کنم این موضوع هم جای کار زیادی دارد؛ موضوع عاشقانه در کتاب هم یک بزنگاه است که ختم به حرم امام حسین‌(ع) می‌شود.

 
زحمتکش افزود: سه الی چهار موضوع کتاب ختم به پیاده روی اربعین می‌شود. بستر اصلی رمان اینها را به هم وصل می‌کند. (لینک)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها