دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
اعلام برگزیدگان و شایستگان تقدیر جشنواره «آینده به رنگ آفتاب و باران»

علی هوشمند گفت: برگزیدگان و شایستگان تقدیر جشنواره آینده به رنگ آفتاب و باران در بخش‌های (ساخت کلیپ، قصه‌گویی صوتی، معرفی کتاب، پادکست، موشن‌گرافی) اعلام شدند. 

علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در ایلام گفت: اجرای برنامه‌ و فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد آسیب‌شناسانه و تحلیلی با محوریت آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان یکی اقدامات مهم و ضروری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: اجرای جشنواره «آینده به رنگ آفتاب و باران» (برگزاری برنامه‌های طراحی، ساخت و تولید محتوای فرهنگی و هنری در فرمت مجازی با محوریت آسیب‌های اجتماعی (خودکشی، طلاق، مصرف موادمخدر و الکل، اینترنت، ماهواره، بزهکاری، خودسوزی، سرقت و...) و کارگاه‌های آموزشی و مسابقات هنری و ادبی در استان ایلام، نویدی تازه از امیدآفرینی و ترویج نشاط و شادابی در جامعه است. 
 
وی ادامه داد: موسسه فرهنگی هنری «اقلیم هشت ایلام» با همکاری اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و با بهره‌گیری از زبان فرهنگ و ادب و هنر فراخوان این جشنواره را منتشر کرد که خوشبختانه مورد استقبال جوامع هدف قرار گرفت.
 
این مسئول فرهنگی بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌‌ها فرهنگی و ادبی و هنری در کاهش آسیب‌های اجتماعی یک اصل مهم و کارآمد است و می‌تواند اثرات مطلوب و موثر روانی و فردی در میان جامعه هدف برجا بگذارد. 
 
هوشمند ادامه داد: بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موسسات فرهنگی هنری در استان ایلام برای اجرای برنامه‌های متنوع، به‌منظور کاهش آسیب‌‌های اجتماعی یک فرصت قابل توجه و موثر است که با نظارت و هدایت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، می‌توان نتایج مطلوبی را مشاهده کرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: ساخت کلیپ و انیمیشین، پادکست، فیلم‌‌های کوتاه، قصه‌های صوتی موشن‌گرافی از قالب‌های اعلام شده بود که در فراخوان برای جوامع هدف منتشر شد و پس از بررسی و ارزیابی از سوی داوران توانمند و مجرب در دو مرحله (مقدماتی و نهایی) برگزیدگان و تقدیرشدگان به این شرح اعلام و معرفی شدند. 
 
برگزیدگان و تقدیری‌ها 

بخش کلیپ 
1- رستا چکاوک/طرح بومی محلی شادی و نشاط با عروسک های بومی ایلام (مشکلات و آسیب های اجتماعی و فردی دختران) 
2- طیبه امیدوار/ماهواره
3 -فاطمه میرزایی/ اعتیاد 
4 -آیلین برنجی/طلاق
5 -طاهره چراغیان/خانواده(تقدیری)
6- آرمینا برنجی/اعتیاد (تقدیری)
7- نبی توان و غزاله پورجعفری/خودکشی (تقدیری)

بخش قصه‌گویی صوتی 
1 -کبری انصاری مقدم موشک کاغذی (سرقت)
2 -آرزو محبی داستان(طلاق) 
3 -ایراندخت هاشمی قصه عاقبت غلام (سرقت)
4 -طاهره رحمتی چرخه کلاهبرداری (کلاهبرداری)

بخش معرفی کتاب  
1- آمنه پورجمال ماجراهای پرنده کوچولو (امنیت در اینترنت)  
2 -سایدا حاتمی عصبانی نشو! لبخندبزن!(خشونت و لجبازی در کودکان)  
3- نرگس سرحدی (چه کار می توانم بکنم؟)
4 -محمدامین دارابیگی مغازه خودکشی (تقدیری)

بخش پادکست: 
1 - زهرا مرادپور بچه (طلاق)
 
بخش موشن گرافی
1 -وحید یوسفی(طلاق)
2 -هستی پیرانی کنترل احساسات و افکار منفی 
 
وی ادامه داد: با هدف بهره‌مندی کودکان و نوجوانان ساکن در مناطق محروم و کم‌برخوردار از سوی موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام دو مسابقه ادبی و هنری برگزار و اسامی برگزیدگان به این شرح اعلام می‌شد: 

مسابقه نقاشی: 
1- یاشار کرم ویسی 13 ساله برگزیده 
2- محمد حسین پورجمال 5 ساله برگزیده 
3 -نیلوفر کرمیان 7 ساله برگزیده 
4 -هانیه حاجی نیا 8ساله برگزیده 
5 -حنا کرمیان 10 ساله برگزیده 
6 -محمدکیان پورجمال 9 سال برگزیده 
 
مسابقه ادبی 

1- ایلیا  گل آور 14 ساله برگزیده 
2- محمد جواد اروانه 15 ساله برگزیده 
3 -امیرطاها آماره 12 ساله برگزیده 
4 -ابوالفضل عطابیگی 13 ساله برگزیده 
 
وی در پایان ضمن تبریک به برگزیدگان و تقدیرشدگان اظهار کرد: ان‌شاالله از سوی دبیرخانه مستقر در اداره کل، برای ارسال جوایز نقدی و بسته‌های فرهنگی با  تماس برگزیدگان تماس گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها