دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
بازدید دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی از قدیمی‌ترین کتابخانه کشور

علی شفیعی، مسئول کتابخانه عمومی «تربیت» با اشاره به بازدید دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی از کتابخانه عمومی «تربیت» تبریز گفت: در این بازدید برای خرید کتاب کودک با اعتباری مخصوص قول مساعد داده شد.

علی شفیعی، مسئول کتابخانه عمومی تربیت در گفت‌‌و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام خبر بازدید مهدی رمضانی از کتابخانه عمومی «تربیت» شهرستان تبریز استان آذبایجان شرقی اظهار کرد: دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز دوشنبه(14 شهریور‌ماه) از مخزن، بخش امانت کتابخانه، بخش مرجع و پژوهشگران کتابخانه تربیت شهر تبریز بازدید کرد. دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی همچنین با اعضای کتابخانه عمومی تربیت در سالن مطالعه خواهران دیدار و گفت‌و گو کرد.

 
 

وی با یبان اینکه در این دیدار رمضانی از کمبودها، نیازها و مشکلات کتابخانه پرسیدند، گفت: دبیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این بازدید نظر مساعدی درباره خدمات این کتابخانه داشتند. در این بازدید. آقای رمضانی، در جریان دو درخواست اعضای، شامل ایجاد بخش بوفه و تعویض صندلی‌ها را مطرح کردند. دبیر کل در این بازدید از اختصاص اینترنت پرسرعت و خرید تجهیزاتی مانند کولر برای کتاخانه تشکر کردند.


          

مسئول کتابخانه عمومی «تربیت» درباره مشخصات این کتابخانه اظهار کرد: کتابخانه عمومی تربیت دارای بخش‌های مخزن کتاب، امانت، نشریات، خدمات پژوهش و مرجع، بخش کودک و سالن مطالعه خواهران است. این کتابخانه زیربنایی بالغ بر 2200 متر دارد و مساحت آن 520 متر مربع است. کتابخانه تربیت 1500 عضو فعال دارد. در حال حاضر 70 هزار جلد کتاب در این کتابخانه شامل 3225 جلد کتاب کودک در دسترس است. 

مسئول کتابخانه عمومی تربیت با بیان اینکه مهم‌ترین خواسته کتابخانه عمومی تربیت تامین اعتبار ویژه برای بخش کتاب کودک این کتابخانه است، عنوان کرد: این کتابخانه 16 عضو 2 تا 7 سال،  66 عضو 7 تا 11 سال، 67 عضو 11 تا 14 سال، 670 عضو  14 تا 20 سال، 196 عضو  20 تا 25 سال  و  12 عضو 65 سال به بالا دارد. 

               

وی با بیان اینکه  دبیرکل  نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بازدید از کتابخانه «تربیت» قول اختصاص اعتباری ویژه برای خرید و ارسال منابع بیشتر کودک را به این کتابخانه دادند، گفت: در این بازدید بر تامین اعتبار ویژه برای خرید و ارسال منابع بیشتر برای بخش مخزن و کودک کتابخانه تاکید شد. این کتابخانه دارای بخش کودک با فضای 50 متر مربعی است و 150 نفر عضو کودک دارد. 

افتتاح سالن مطالعه برادران کتابخانه تربیت تا 2 ماه آینده 
شفیعی با یبان اینکه کتابخانه عمومی «تربیت» شهرستان تبریز سالن مطالعه براداران ندارد، اظهار کرد: سالن مطالعه برادران این کتابخانه قرار است در مساحتی به وسعت 300 متر مربع تا دو ماه دیگر افتتاح شود. سالن مطالعه خواهران این کتابخانه هم 300 متر مربع است. 

دیدار دبیرکل نهاد با کتابداران تبریزی در داشنگاه پیام‌ نور 
شفیعی با اشاره به دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با کتابداران تبریزی که فردا سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه برگزار خواهد شد، گفت: این دیدار فردا سه‌شنبه ساعت 15 در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور تبریز برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها