چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
بچه‌ها با زندگی میرزا حسن رشدیه آشنا می‌شوند

«مدیری که به انفجار مدرسه‌اش خندید» عنوان کتابی از حمیدرضا توکلی و با تصویرگری رویا بیژنی برای کودکان است.  

رویا بیژنی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از انتشار کتابی درباره میرزا حسن رشدیه خبر داد و افزود: این کتاب را حمیدرضا توکلی نوشته و من در حال تصویرگری آن هستم. نویسنده در این کتاب کوشیده تا بچه‌ها را با این شخصیت تاثیرگذار فرهنگی آشنا کند.

تصویرگر «در شهر چه خبر بود؟»، تصویرگری و متن را وابسته به هم دانست و افزود: تصویر، ناگفته‌های متن را روایت می‌کند و بر آن می‌افزاید و طبیعی است هرچه متن، خواندنی‌تر و جذاب‌تر باشد، تصویر هم، بهتر و کامل‌تر است.
 
به گفته بیژنی، متن و تصویر باید به موازات هم حرکت کنند؛ به گونه‌ای که مخاطب با دیدن تصاویر به داستان پی ببرد یا وقتی داستان را می‌خواند بتواند حدس بزند با چه تصویری روبه‌رو خواهد شد و لازمه چنین چیزی، ارتباط میان نویسنده و تصویرگر است که به خلق تصویر بهتر یا حتی نوشتن متن خواندنی‌تر منجر می‌شود.
 
تصویرگر «مدیری که به انفجار مدرسه‌اش خندید» درباره این کتاب گفت: حمیدرضا توکلی داستان زندگی میرزا حسن رشدیه را نوشته؛ کسی که پایه‌گذار آموزش‌وپرورش نو در ایران است. من هم به متن او وفادار بوده‌ام و در این راستا مطالعه کرده‌ام؛ چراکه لازم بوده برای تصویر کردن کتاب به مطالعه درباره رشدیه و روزگار او بپردازم.
 
«مدیری که به انفجار مدرسه‌اش خندید»، نوشته حمیدرضا توکلی با تصویرسازی رویا بیژنی را انتشارات شهر قلم منتشر می‌کند.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها