یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
افتتاح تنها کتابخانه جزیره ابوموسی بعد از 10 سال

امینه دریانورد، از افتتاح دو کتابخانه در استان هرمزگان از‌جمله تنها کتابخانه جزیره ابو‌موسی بعد از 10 سال و اعتبار 400 میلیون تومان برای تجهیز آن خبر داد.

امینه دریانورد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اعلام خبر افتتاح دو کتابخانه در استان تا پایان شهریور‌‌ماه بیان کرد: کتابخانه «حافظ» روستای آبشورک تا پایان شهریور‌ماه افتتاح می‌شود. کتابخانه خیرساز «حافظ» 120 متر زیربنا دارد. برای تجهیز این کتابخانه 200 میلیون تومان هزینه شده است. این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس است؛ علاوه‌براین کتابخانه عمومی جزیره ابوموسی نیز تا پایان شهریور‌ماه افتتاح خواهد شد. این کتابخانه هزار و ۱۵۸ مترمربع زیربنا دارد و ساخت آن از سال ۱۳۹۰ شروع شده است و دو طبقه بنا دارد. هزینه‌های احداث این کتابخانه از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شده و تجهیز آن 400 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان درباره سفر اخیر مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شهرستان بشاگرد اظهار کرد: همزمان با هفته دولت، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور  در خمینی‌شهر یکی از روستا‌های دهستان آبسر بخش گوهران شهرستان بشاگرد در جریان طرح دوره مدرسه جهادی خواندن قرار گرفت و از کتابخانه روستای مُلکن در دهستان سردشت بازید کرد.
 
وی با اشاره به فعالیت سه کتابخانه عمومی در شهرستان بشاگرد در روستای مُلکن خمینی شهر، روستاهای گوهران و وی، گفت:دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این سفر از کتابخانه ملکن و مدرسه جهادی خواندن در خمینی‌شهر بازدید کرد. مدرسه جهادی خواندن از سال 97 فعالیت خود را آغاز کرده است. کادر این مدرسه جهادی با حضور در کتابخانه‌ها، کلاس‌های آموزشی را برای اعضای کتابخانه‌ها و  کودکان و نوجوانان  و اهالی روستا برگزار می‌کنند. این مدارس دوره‌های آموزشی خود را به‌صورت سه تا 6ماه برگزار می‌کنند.
 
دریانورد درباره خروجی‌های این کلاس‌‌های آموزشی عنوان کرد: کادر مدرسه جهادی خواندن کلاس‌هایی را در حوزه نقاشی، شعر، کتابخوانی و دیگر مباحث آموزشی مورد نیاز برگزار می‌کنند. به عنوان مثال, در بخش شعر، مدرسه جهادی خواندن توانسته شاعرانی را تربیت کند که اکنون در سطح کشوری مطرح شده‌اند. 
 
وی درباره شیوه‌ آموزش پایدار در شهرستان بشاگرد طبق سخنان  دبیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  و ضرورت ترویج آن در کل کشور اظهار کرد: استعدادیابی و نتیجه‌‌بخش‌بودن شیوه آموزش از طریق دوره‌های مداوم در طول سال و تربیت نیروهای ‌دوره‌ دیده بومی، برای آموزش نیروی‌های با استعداد بشاگرد، موجب شده شیوه آموزش در این منطقه نتایج قابل قبولی داشته باشد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان درباره ماحصل حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شهرستان بشاگرد اظهار کرد: دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور در این شهرستان، قول تاسیس یک کتابخانه جدید را در سردشت مرکز شهرستان بشاگرد دادند.

افتتاح کتابخانه‌ها در هفته دولت
دریانورد درباره افتتاح کتابخانه‌های جدید در استان هرمزگان عنوان کرد: همزمان با  چهارمین روز هفته دولت  کتابخانه سردار قاسم سلیمانی در روستای قلات بالا، از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس  افتتاح شد. 
 
وی درباره مشخصات این کتابخانه گفت: کتابخانه سردار سلیمانی در روستای قلات بالا 300متر مربع زیربنا دارد و دارای بخش‌های کودک، سالن مطالعه، سالن اجتماعات و مخزن است. زمین این کتابخانه ازسوی دهیاری به‌صورت دائم به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار و هزینه احداث این کتابخانه از بودجه استانی و دهیاری تامین شده  است. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای تجهیز این کتابخانه 170 میلیون تومان هزینه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها