یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
مجموعه شعر آیینی شاعران استان آذربایجان‌غربی رونمایی شد

مراسم عصر شعر آیینی موکب واژه‌ها به‌همراه مجموعه شعر آیینی شاعران استان آذربایجان‌غربی رونمایی شد.

حمید امدادی، دبیر سوگواره شعر آیینی موکب واژه‌ها در استان آذربایجان‌‌غربی، در حاشیه مراسم عصر شعر آیینی موکب واژه‌ها و رونمایی مجموعه شعر آیینی شاعران استان آذربایجان‌غربی به خبرنگار ایبنا گفت: در این سوگواره، شاعران علاقه‌مند در استان آذربایجان‌غربی آثار شعر کلاسیک خود را با موضوعات عاشورا و پیام آزادی، فضائل و مناقب شهدای کربلا و سیره و ابعاد زندگی آنها، ابعاد سیاسی و اجتماعی عاشورا، ایثار و شهادت و همچنین عدالت و ایستادگی در برابر ظلم، در دو بخش «ترکی آذربایجانی» و «فارسی» ارسال کردند.

وی با اشاره به برگزاری این سوگواره در دو بخش ترکی و فارسی، گفت: بعد از اعلام فراخوان بالغ بر ۳۱۴ اثر از شهرهای آذربایجان‌غربی به دبیرخانه ارسال شد.

امدادی افزود: مفاهیمی هم‌چون ایثار و شجاعت، عاشورا و‌ پیام آزادی، سیره و ابعاد زندگی شهدای کربلا محورهای برگزاری این آیین بود.بایستی عدالت‌خواهی و ایستادگی در برابر ظلم در بستر فضای ادبی و شعر در جامعه نشر داده شود.

دبیر سوگواره شعر آیینی موکب واژه‌ها با بیان اینکه این سوگواره در دو بخش فارسی و ترکی برگزار شد، ادامه داد: بعد از اعلام فراخوان بالغ بر ۳۱۴ اثر از شهرهای استان به دبیرخانه ارسال شد.

امدادی افزود: در داوری اولیه تعداد ۱۵۴ اثر گزینش و تحویل هیئت داوران شد و از بین ۶۲ اثر فارسی، به‌ترتیب وحید طلعت از میاندوآب، محدثه خاک‌زاد از تکاب و کیانوش سفری از ارومیه حائز رتبه‌های نخست تا سوم شدند.

دبیر سوگواره شعر آیینی موکب واژه‌ها گفت: همچنین در بخش ترکی نیز سه اثر علی شجاع و رضا قربانی از ارومیه و صمد تقی‌زاده از سلماس از بین ۹۲ اثر نهایی به‌سبب نزدیکی امتیازات به‌صورت مشترک حائز مقام برتر جشنواره شدند.

به گزارش ایبنا؛ حمید امدادی به‌عنوان دبیر اجرایی، سجاد صافی به‌عنوان دبیر علمی و محمد میلانی به‌عنوان رئیس هیئت داوران در این جشنواره حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها