شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
استان ایلام 38 ناشر فعال دارد

علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اعلام خبر صدور مجوز فعالیت برای ۲ واحد چاپخانه جدید در ایلام، گفت: در مجموع 38 ناشر در استان فعال هستند.

علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در ایلام گفت: سال گذشته ۳۲۰ عنوان کتاب در استان از سوی ناشران ایلامی با موضوعات مختلف برای جوامع هدف کودک و نوجوان و بزرگسال چاپ و در میان جوامع هدف توزیع شد.
 
وی با اشاره به وضعیت صنعت نشر و میزان صدور مجوز کتاب در استان گفت: در مجموع 38 ناشر در استان فعال هستند. در طول سال گذشته 9 پروانه نشرکتاب، تمدید 15 پروانه نشر کتاب، ترجمه ۲۹ عنوان کتاب، در استان انجام شده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به حمایت از مؤلفان بومی ادامه داد: با هدف حمایت از مولفان و نویسندگان ایلامی، ۴هزار و ۳۵۲جلد کتاب با اعتباری بالغ ۱۱۳میلیارد ریال خریداری و با رویکرد توسعه عدالت فرهنگی بین گروه‌های هدف، حسینیه‌ها و مساجد، انجمن‌های تخصصی(هنری، ادبی، نمایشی، تجسمی، موسیقی) ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان، موسسات فرهنگی هنری، ادارات و نهادهای فعال فرهنگی، فعالان حوزه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی توزیع شده است.
 
وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت تولید و آفرینش و انتشار کتاب‌های مناسب و استاندارد برای مخاطبان کودک و نوجوان گفت: ۳۰عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان از سوی ناشران ایلامی منتشر شده و مورد حمایت این اداره کل قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامه‌های مورد تأکید دولت سیزدهم، برنامه‌های خود را با محور قرار دادن دو موضوع یعنی رعایت عدالت در ارائه خدمات فرهنگی به مناطق و اقشار مختلف و توجه به تقویت ارزش‌های دینی و اخلاقی در اجرای برنامه‌ها تلاش کرده با هدف کمک به توسعه استان و تحقق برنامه‌های دولت انقلابی گام بردارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تعدادکل چاپخانه‌های استان را 67 واحد چاپی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته، مجوز فعالیت ۲ واحد چاپخانه جدید در استان صادر شده، ۶ واحد چاپخانه تمدید مجوز شده و از ۵۶ واحد چاپخانه بازدید شده است. در حال حاضر نیز ۸۶ موسسه فرهنگی و هنری و  ۲۱ انجمن ادبی در استان فعالیت دارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: آیین جایزه کتاب سال و تقدیر از برگزیدگان این حوزه، برگزاری هفته کتاب و تقدیر از فعالان حوزه نشر کتاب، برگزاری هفته فرهنگ عمومی در آینه هنرهای هفتگانه، برگزاری کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان «عقیق و ارغوان»، آیین رونمایی از مجموعه سه جلدی شاهنامه کردی ایلامی و تجلیل از شاعر، ناشر و ویراستار این اثر از برنامه‌‌های دیگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها