شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
انتقال منابع کتابخانه مجتمع فرهنگی به باغ شایگان شهرستان مهاباد

رئيس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد گفت: بعد از چند بار تغییر، مقدمات انتقال کتابخانه مجتمع فرهنگی به باغ شایگان شهرستان مهاباد به مراحل نهایی رسیده است.

چیا قادری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با اعلام خبر انتقال منابع کتابخانه مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجتمع فرهنگی شهرداری مهاباد بیان کرد: این انتقال به‌دلیل کمبود فضا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نزدیکی دو کتابخانه شیخ شلتوت و مجتمع فرهنگی اداره در مهاباد همچنین وجود اعضای مشترک در حال انجام است.         

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری مهاباد برای انتقال منابع کتابخانه‌ای مجتمع فرهنگی امضا شده است. با بررسی‌های انجام شده از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تنها یکی از بندهای این تفاهم‌نامه باید اصلاح شود. در یکی از بندهای تفاهم‌نامه، بازه زمانی 15 سال اعلام شده و تهران خواستار قید بند «تا زمان رفع نیاز» به جای بازه زمانی 15 سال است؛ امیدواریم با مساعدت اعضای شورای شهر و شهردار این بند نیز اصلاح شود.

وی بیان کرد: انتقال کتابخانه به مراحل پایانی رسیده است و با اصلاح تفاهم‌نامه مقدمات استقرار کتابخانه در محل جدید فراهم می‌شود.

این مسئول افزود: ساختمانی که مقرر است کتابخانه مجتمع فرهنگی به آن انتقال داده شود،  قرائتخانه شهرداری مهاباد بوده که به ارشاد تحویل داده شده؛ اما فقط به‌دلیل کارهای تعمیراتی از طرف شهرداری و کارهای اداری از طرف اداره ارشاد در مراحل نهایی است.

قادری به فعاليت سه باب كتابخانه عمومی نهادی و سه باب كتابخانه مشاركتی در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: كتابخانه‌های عمومی شهرستان با دارا بودن بیش از 61 هزار نسخه کتاب و   بخش‌های کودک و نوجوان، مرجع، سالن‌های مطالعه، خدمات و برنامه‌های متنوع فرهنگی پذیرای علاقه‌مندان عموم مخاطبان شهرستان مهاباد است.
 
وی در ادامه به برنامه‌های تابستان اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی و تابستانه شامل نقد کتاب، آموزش خوشنویسی، کلاس‌های فلسفه برای کودک، کتابخوانی و قصه‌گویی  اجرا شده و در حال اجرا است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد بیان کرد: شهرستان مهاباد دارای ۲۴۰ هزار نفر جمعیت است و تاکنون دو بار توانسته است در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها