پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کارگاه یک‌روزه کتابخوانی با هدف ترویج کتاب در روستای سنجگان قم

کارگاه یک‌روزه کتابخوانی با هدف ترویج کتاب در روستای سنجگان با همکاری موسسه «داستان طلوع جمعه» و حضور زهرا عبدی، منتقد ادبی و داستان‌نویس برگزار شد.

فاطمه قنبری سنجگانی، مدیر انجمن فرتاش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به برگزاری کارگاه یک‌روزه کتابخوانی در روستای سنجگان با همکاری موسسه «داستان طلوع جمعه» گفت: در مقابل نویسندگان و ناشران موظفیم کتاب‌های خوب را به دیگران معرفی و آز آن‌ها حمایت کنیم. در این کارگاه کودکان با مراحل چاپ کتاب از تعریف نویسنده، ناشر و انتشار کتاب می‌شوند.

مدیر انجمن فرتاش ادامه داد: کارگاه کتابخوانی در کنار درختی کهن به نام «درخت آرزوها» برگزار شد. مردم روستای سنجگان این درخت را «نظرکرده» می‌دانند و به آن لقب «درخت آرزوها» داده‌اند. بارها شاهد این بوده‌ایم که مردم بومی و غیربومی به این منطقه می‌آیند و پارچه‌هایی را به‌عنوان دخیل و حاجت‌روایی به شاخه‌های این درخت می‌بنند.

 

قنبری، هدف از برگزار کردن این برنامه در چنین مکانی را ترویج کتابخوانی به‌عنوان یک امر مقدس معرفی کرد و گفت: برای برگزاری این مراسم در کنار چنین درخت مقدسی، چند هدف داشتم. نخست اینکه کتاب و کتابخوانی یک امر مقدس است و باید گرامی داشته شود؛ به‌عبارت دیگر یک امر مقدس با یک مکان مقدس پیوند می‌خورد. هدف بعدی زنده نگهداشتن خاطره و قصه زیبای درخت آرزوها بود.
 
این فعال فرهنگی با اشاره به حضور زهرا عبدی، زهرا عبدی نویسنده‌ و منتقد ادبی
در کارگاه یک‌ روزه کتابخوانی بیان کرد: در این کارگاه، مربیان ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی، کتابخوانی و قصه‌گویی به معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی روستای سنجگان پرداختند. زهرا عبدی برای کودکان توضیح داد که برای رسیدن به اهداف‌مان در زندگی، علاوه بر آرزو باید همراه برنامه‌ریزی، تلاش و سعی بی‌وقفه را هم داشته باشیم و یکی از راه‌های رسیدن به اهداف، مطالعه کتاب‌های خوب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها