شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
برنامه‌های هشتمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران اعلام شد

هشتمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران همزمان با سومین همایش ملی علوم و فناوری چاپ، به میزبانی دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

محمد بيطرفان، رئيس انجمن علمی فناوری چاپ ايران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برگزاری هشتمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران در آستانه 11 شهریور، روز ملی صنعت چاپ گفت: یک همایش ملی و 6‌ نشست هم‌اندیشی علمی و تخصصی برای این نکوداشت در نظر گرفته شده است که با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و فرآوری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین منظور، شنبه 5 مرداد مراسم افتتاحیه نکوداشت هفته همزمان با سومین همایش ملی علوم و فناوری چاپ با عنوان «راهبردها و ضرورت‌های توسعه صنعت چاپ در برنامه هفتم توسعه» در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

بیطرفان با اشاره به دومین روز این هفته یعنی یکشنبه 6 شهریور، افزود: برای این روز نشست هم‌اندیشی علمی و تخصصی صنعت چاپ؛ بومی‌سازی، خود‌اتکایی و پژوهش‌های کاربردی با رویکرد فناوری‌های نوین در معاونت صنایع عمومی وزارت صمت پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: دوشنبه (7 شهریور‌ماه) نیز نشست «هم‌اندیشی علمی و تخصصی صنعت چاپ؛ صنایع خلاق و فناوری‌های نرم با محوریت آینده‌پژوهی» در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار می‌شود.

بیطرفان با بیان اینکه چهار نشست هم‌اندیشی علمی و تخصصی نیز همزمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و فرآوری از 8 تا 11 شهریور  در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد، گفت: این نشست‌ها شامل «صنعت چاپ؛ کسب و کار دانش‌بنیان و آنلاین مبتنی بر شعار سال»، « صنعت چاپ؛ فرصت‌ها و چالش‌های توسعه صادرات محصولات چاپی و غیرنفتی با محوریت پیمان‌های منطقه‌ای»، «صنعت چاپ؛  تشکل‌های صنعت چاپ در مواجهه با صنعت و اقتصاد دانش‌بنیان» و «صنعت چاپ؛ زنجیره تامین تا مصرف با تاکید بر ایران ساخت و صیانت از زبان فارسی» خواهند بود.

هشتمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران از پنجم تا یازدهم شهریور همزمان با روز صنعت چاپ با شعار «صنعت چاپ و راهبردهای توسعه در برنامه پنچ ساله هفتم» و با حضور دولتمردان، متولیان، روسا و اعضای هیات مدیره تشکل‌های صنعت چاپ در سراسر کشور، پیشکسوتان،  استادان و پژوهشگران دانشگاه ها،  کارشناسان و فعالان خانواده برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها