یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
تقدیر از نوقلمان محله‌های شهرداری تهران به‌مناسبت هفته کتاب

فریبا رئیسی، از آموزش مهارت نویسندگی به 200 نوجوان و جوان تهرانی و برگزاری مراسم تقدیر از آن‌ها به‌مناسبت هفته کتاب با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران خبر داد.

فریبا رئیسی، مدیر انتشارات رزا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره اقدامات این نشر در حوزه آموزش مهارت نویسندگی به جوانان و نوجوانان دهه 80 و 90 بیان کرد:  تقریبا چهار سال است که در این حوزه فعال هستیم و تلاشمان بر این است که جوانان و نوجوان دهه 80 و 90 علاقه‌مند به نویسندگی را به درستی در این مسیر هدایت و راهنمایی کنیم. در طول این سال‌ها با توجه به شرایط کرونا تلاش کردیم آموزش‌ها را به‌صورت مجازی نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

وی افزود:‌ بالغ بر 400 نفر از نویسندگان علاقه‌مند، در رده‌های سنی مختلف از آموزش‌های مجازی نویسندگی، رایگان استفاده می‌کنند. دوره مقدماتی نویسندگی و دوره نویسندگی با «هوش کلامی»برای علاقمندان رایگان ارائه می‌شود. فکر می‌کنم برگزاری دوره‌های آموزش مهارت نویسندگی برای گروه‌های سنی نوجوان و جوان از سوی ناشران، کم و یا بی‌سابقه باشد. 

رئیسی با اشاره به اینکه تاکنون 200 عنوان کتاب از 200 نویسنده نوقلم از سوی نشر رزا، منتشر شده است، ادامه داد: سعی کردیم با کمک این طرح در محله‌های مختلف تهران، نویسنده تربیت کنیم. یکی از اهداف دیگر، اطلاع‌رسانی برگزاری این دوره‌ها به علاقه‌مندان در مناطق مختلف است؛ افرادی که در تلاش هستند کتابشان به چاپ برسد.

مدیر نشر رزا اضافه کرد: در هفته کتاب با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران، با حضور نویسندگان 354 محله تهران آئین تجلیل از نویسندگان جوان این طرح برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها