سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
وزارت فرهنگ همه تلاش خود را برای کمک به کتابفروشی اسم به کار بسته است

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «اسم» یکی از کتابفروشی‌های خوب شهر تهران است و امیدواریم چراغ این کتابفروشی روشن بماند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی همه تلاش خود را برای این موضوع به کار بسته است.

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در واکنش به جا‌به‌جایی کتابفروشی اسم، گفت: طی ماه‌های اخیر ساختمانی که در اجاره کتابفروشی اسم بود از سوی مالک به بانک تجارت فروخته شد، قرارداد این کتابفروشی با مالک قبلی تا خرداد‌ماه معتبر بود اما با پیگیری‌های صورت کرفته از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستور وزیر اقتصاد، بانک تجارت موافقت کرد که این ملک تا شهریور‌ماه همچنان با شرایط مالی قبلی در اختیار کتابفروشی اسم باشد.

وی افزود: سه ماه به کتابفروشی اسم مهلت داده و کمک شد که در این مدت بتواند مکان مناسبی را برای ادامه فعالیت پیدا کند.

احمدوند با بیان اینکه همزمان برخی اقساط معوقه وام این کتابفروشی نیز با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شد، گفت: تلاش شد تا این کتابفروشی از زیر دین به بانک هم خارج شود و بتواند فعالیت خود را ادامه دهد.

وی یادآور شد: طی پیگیری‌های وزیر و گفت‌وگو با مدیرعامل بانک تجارت، قرار شد سه شعبه نزدیک این بانک به کتابفروشی اسم پیشنهاد شود و در صورت موافقت مدیر کتابفروشی جابجایی صورت گیرد.

احمدوند با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرد امکان ادامه فعالیت این کتابفروشی فراهم شود، گفت: این کارها با ارائه کمک برای ادامه فعالیت کتابفروشی اسم و کمک به جابجایی این فروشگاه انجام شده است و امیدواریم در مدت باقی مانده، این کتابفروشی بتواند جای مناسبی را پیدا کرده و به فعالیت خود ادامه بدهد.

وی با طرح این موضوع که « اسم »یکی از کتابفروشی‌های خوب شهر تهران است، افزود: امیدواریم چراغ این کتابفروشی روشن بماند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی همه تلاش خود را برای این موضوع به کار بسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها