پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
برپایی دوره‌‌های «آموزش چاپ» در دانشکده فنی دانشگاه انقلاب

تفاهم نامه همکاری آموزشی میان اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و دانشکده فنی دانشگاه انقلاب امضا شد، براساس این تفاهم‌نامه سه دوره آموزشی ویژه مدیران، کارشناسان و اپراتورهای چاپخانه‌ها برگزار می‌شود.

رضا منصوری، مشاور آموزشی اتحادیه چاپخانه‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و دانشکده فنی دانشگاه انقلاب، عنوان کرد: با توجه به سرعت و رشد پیشرفت‌ صنعت چاپ طی سال‌های اخیر، نیاز بود که متناسب با جهش صنعت چاپ، افراد متخصص و خبره داشته باشیم، در اتحادیه تلاش کردیم به آموزش به‌صورت اساسی نگاه کنیم.
 
وی افزود: با توجه به رسالت‌های اتحادیه در توانمندسازی فعالان این حوزه نیاز بود که از فناوری‌های نوین و استادان و متخصصان این حوزه استفاده شود و در این زمینه تعاملات و رایزنی‌های بسیاری با مراکز مختلف داشتیم.
 
منصوری با اینکه ضروری بود از یک مدل آموزشی مناسب و اثربخش استفاده کنیم، گفت: در این حوزه ضرورت تدوین منابع آموزشی و درسی، چگونگی آموزش، روش آموزش و .. همه ازجمله موضوعاتی بود که تلاش کردیم منطبق با استانداردهای آموزشی دنیا همراه شود.
 
وی با طرح این موضوع که توانستیم دستورالعمل مناسبی برای این موضوع تهیه و تدوین کنیم، گفت: در این میان دانشکده فنی دانشگاه تهران مکان مناسبی برای این کار دارد که بخشی از کلاس‌ها و دوره‌ها را با همکاری استادان این دانشگاه برگزار خواهیم کرد.
 
منصوری ادامه داد: این دوره‌ها مخصوص مدیران، کارشناسان و اپراتورهای چاپخانه‌ها است و برای هر گروه به تناسب کار، فعالیت و اقداماتشان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
 
منصوری با بیان اینکه ثبت‌نام ویژه شرکت در دوره‌های آموزشی ویژه مدیران نیمه اول شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت: این دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی مدیران و ارتقاء سطح دانش مدیریتی، در قالب ۸ کارگاه یک روزه برای فعالان این حوزه پیش‌بینی شده است.
 
وی همچنین به برپایی دوره‌های آموزشی ویژه اپراتورهای چاپ، اشاره کرد و ادامه داد: این دوره با هدف ارتقای سطح مهارت کارگران ماشین چاپ به صورت کلاس‌های تئوری (‌مفاهیم) و نیز کارگاه‌های عملیاتی به شکل حضور در چاپخانه ها برگزار می‌شود.
 
 
وی با بیان اینکه قرار است ۱۰ کارگاه آموزشی ویژه اپراتورهای چاپ برگزار شود، تاکید کرد: ثبت‌نام برای حضور درکارگاه‌های آموزشی اپراتوری، از بیستم شهریور آغاز می‌شود و زمان برپایی کلاس‌ها نیز اوایل مهرماه ۱۴۰۱ خواهد بود.
 
منصوری همچنین از برپایی کارگاه‌های تخصصی آشنایی با ماشین‌آلات چاپ نیز خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت آشنایی فعالان صنعت چاپ شامل کارشناسان با ماشین‌آلات جدید و آگاهی از پیشرفت‌های چند  سال اخیر دستگاه‌های چاپ، ۵ کارگاه آموزشی برای این بخش پیش‌بینی شده که نام‌نویسی برای حضور در آن، از اول شهریورماه آغاز و نخستین کارگاه نیز ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها