پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
پیگیر وضعیت «میدان کتاب» خرم‌آباد هستیم/جانمایی جدید در دستور کار

سعید فتوحی، درباره سرنوشت میدان کتاب خرم‌آباد در جریان ساخت سه تقاطع غیر هم‌سطح گفت: اگر مشخص شود «میدان کتاب» در جریان ایجاد سه تقاطع غیر‌ هم‌سطح در خرم‌آباد حذف می‌شود، محل جایگزین از سوی شهرداری مشخص خواهد شد.

سعید فتوحی، شهردار خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره سرنوشت «میدان کتاب» این شهر با توجه به قرارداد شهرداری با قرارگاه خاتم به‌صورت EPC  (طراحی و اجرا) برای ایجاد سه تقاطع غیر‌هم‌سطح بیان کرد: قرارداد شهرداری با قرارگاه خاتم در قالب EPC ‌(طراحی و اجرا) است؛ بنابراین برای شناسایی معارضین احتمالی چند‌ماه زمان نیاز است.

وی افزود: اگر مشخص شو «میدان کتاب» در جریان ایجاد سه تقاطع غیر‌ هم‌سطح در خرم‌آباد حذف می‌شود، محل جایگزین از سوی شهرداری مشخص خواهد شد. تلاش می‌کنیم در طراحی این نماد شهری، مناسب و  در شان کتاب و کتابخوانی باشد. در آینده نیز نماد‌هایی برای حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح شهر در نظر گرفته خواهد شد.

فتوحی درباره آخرین وضعیت پارک مشاهیر خرم‌آباد گفت: در حال حاضر جدول‌گذاری این پارک  برای نصب سردیس‌ها با هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد تومان به اتمام رسیده است. مراحل نصب طاق نصرت نیز درحال انجام است؛ همچنین حدود 4 میلیارد تومان هزینه برای سنگ‌فرش آن پیش‌بینی شده است. برای انتخاب پیمان‌کار طرح، مناقصه برگزار خواهد شد و با اتمام جاگذاری سنگ‌فرش پایه‌ها و سردیس‌ها نصب خواهد شد.

شهردار خرم‌آباد درباره تعداد سردیس‌های موجود در پارک مشاهیر بیان کرد: علاوه بر سردیس‌های رضا سقایی، دکتر زرین‌کوب، پروفسور سکندر امان‌الهی، علی‌محمد ساکی، قدم‌خیر قلاوند، تعداد دیگری سردیس نیز برای پارک مشاهیر در نظر گرفته شده است که به موقع نصب خواهد شد؛   همچنین پایه‌هایی برای سردیس‌های جدید در نظر خواهیم گرفت تا در آینده به این تعداد اضافه شود.

فتوحی با اشاره به حال و هوای شهر لرستان متاثر از برگزاری کنگره 6544 شهر استان گفت: نصب سردیس‌ و نماد‌های مربوط به شهدا، جزو اولویت‌های شهرداری است.

به گزارش (ایبنا)؛ سعید فتوحی، در هفتادمین جلسه رسمی شورای شهر خرم‌آباد قرارداد ایجاد سه تقاطع غیرهمسطح از بلوار شریعتی، ورودی مسکن مهر کمالوند و بلوار ۹ دی به بلوار شهید چاغروند امضا شد. این تقاطع‌ها از سوی موسسه شهید رجایی قرارگاه سازندگی خاتم با برآورد اولیه ۷۵۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

خبرنگار ایبنا در لرستان پیگیر وضعیت «میدان کتاب» خرم‌آباد از شهردار خرم‌آباد شد؛ چراکه با احداث تقاطع غیر‌هم‌سطح در محدوده بلوار 9 دی، امکان حذف میدان کتاب وجود دارد. میدان کتاب خرم‌آباد ازجمله طرح‌های پیشنهادی مربوط به پایتخت کتاب خرم‌آباد است که از سوی شهرداری خرم‌آباد همچنان ناتمام مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها