یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
«دنیزسیز شهَر» منتشر شد

مجموعه شعر ترکی «دنیزسیز شهَر (شهرِ بی‌دریا)» سروده‌ جواد کریمی در زنجان منتشر شد.

جواد کریمی، شاعر  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان از چاپ نخستین مجموعه شعر خود خبر داد و گفت: مجموعه «دنیزسیز شهَر» حاوی منتخبی از شعرهای سروده شده در دهه 80 و 90 است.

وی با اشاره به اینکه شعرها با موضوع اجتماعی در قالب‌های غزل، قوشما، دؤردلوک و سربست (شعر آزاد) سروده شده‌اند، افزود: این کتاب در 500 نسخه منتشر شده است و علاقه‌مندان برای تهیه آن می‌توانند به کتابکده فرهنگ زنجان مراجعه کنند.

این شاعر زنجانی با بیان اینکه همه هزینه‌های کتاب به‌صورت شخصی تأمین شده است، اضافه کرد: تنها حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خرید چند نسخه از آن است؛ که با توجه به هزینه‌های نشر، این خرید تاثیر قابل توجهی ندارد.

کریمی افزود: «دنیزسیز شهَر» نخستین مجموعه مستقل چاپ شده من است، اما پیش از این هم اشعار و آثارم در حوزه‌ ادبیات ترکی در نشریات و کتاب‌های مختلف به چاپ رسیده بود.

جواد کریمی، شاعر زنجانی متولد سال 1364 است؛ ازجمله افتخارات وی عنوان شاعر برگزیده هفت دوره جشنواره شعر و قصه استان زنجان در بخش شعر ترکی، برگزیده دو دوره جشنواره ملی «شکوه شکیبایی» در بخش شعر و دلنوشته ترکی و برگزیده جشنواره سراسری «شعر، صلح، تمدن» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها