شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
نمایشگاه کتاب استانی زنجان برگزار نمی‌شود

امراله حسنی از برگزار نشدن نمایشگاه کتاب استانی زنجان خبر داد و گفت: قرار بود امسال نمایشگاه کتاب استانی برگزار شود، اما متاسفانه اعتبار مورد نیاز آن تأمین نشد و احتمال برگزاری آن ضعیف است.

امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: نمایشگاه‌های کتاب استانی یکی از مهمترین رخدادهای فرهنگی است که برگزاری آن تقریبا از 30 سال قبل آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه‌ها با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بالابردن سطح آگاهی جامعه هر سال در 31 استان کشور برگزار می‌شد، افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب استانی در واقع توزیع متوازن و متعادل کتاب در سطح کشور و به‌ویژه مناطق محروم بود که اتفاقا با استقبال مواجه می‌شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در دو سال شیوع ویروس کرونا نمایشگاه کتاب به‌صورت فیزیکی برگزار نشد و استان‌ها هم از این امر مستثنی نبودند، اضافه کرد: قرار بود امسال نمایشگاه کتاب استانی برگزار شود، اما متاسفانه اعتبار مورد نیاز آن تأمین نشد و برگزاری آن لغو شد.

حسنی با اشاره به اینکه در اغلب استان‌ها مثل زنجان، نمایشگاه کتاب برگزار نخواهد شد، ادامه داد: البته تلاش مجموعه استانی تأمین اعتبار برگزاری این رویداد است. این موضوع تا آخر شهریور مشخص خواهد شد، اما با توجه به میزان اعتبار لازم برای برگزاری نمایشگاه، احتمال برگزاری آن ضعیف است.

بر اساس این گزارش، در سال 1398 چهارصدمین نمایشگاه کتاب استانی و دهمین نمایشگاه کتاب زنجان با حضور ۲۸۰ ناشر و نمایندگی و ۱۵ ناشر در حوزه نشر الکترونیک در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی زنجان برگزار شد و پس از آن نمایشگاه کتاب در زنجان برگزار نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها