پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
اعلام تاریخ بازگشت «سایه» به وطن

رضا ثقتی با اشاره به انتقال پیکر مرحوم ابتهاج به ایران و برگزاری مراسم خاکسپاری در رشت، گفت: مقرر شد پیکر زنده‌یاد ابتهاج دوشنبه به ایران منتقل شود.

رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه برای انتقال پیکر استاد به ایران و صحبت‌های انجام شده با دختر زنده‌یاد ابتهاج، مقرر شد پیکر زنده‌یاد ابتهاج دوشنبه به ایران منتقل شود.

وی افزود: با توجه به اعلام آمادگی استاندار گیلان برای خاکسپاری استاد در رشت، یعنی موطن اصلی ایشان، این موضوع مورد استقبال دختر استاد ابتهاج قرار گرفت. استاد درباره  محل دفنشان، دو وصیت دارند؛ خانه «ارغوان» یا زادگاهشان رشت؛ اما به‌دلیل اینکه خانه ارغوان در تملک ایشان نیست، انتخاب شهر رشت، با توجه به وصیت ایشان مطرح است.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: پس از انتقال پیکر و تشییع از محل خانه ارغوان، مراسم خاکسپاری در رشت برگزار خواهد شد. جمعه و شنبه(21 و 22 مرداد‌ماه) ستادی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل خواهد شد تا کار‌های اولیه و هماهنگی انجام  شود. در ادامه، برنامه‌های دیگری همچون بزرگداشت برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها