چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
122 هیات عزاداری میزبان میز کتاب «سفیر حسین‌(ع)»

مدیرعامل انجمن خوشه با اشاره به اجرای پویش «سفیر حسین (ع)» گفت: 122 هیات عزاداری تا پایان ماه صفر میزبان این پویش هستند و 23 عنوان کتاب با موضوعات مختلف را به عزاداران حسینی عرضه می‌کنند.

محمد راهی، مدیرعامل انجمن خوشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با‌ اشاره به برگزاری سومین دوره پویش «سفیر حسین‌(ع)» گفت:  23 عنوان کتاب برای این پویش انتخاب شده که 13 عنوان درباره حال و هوای قیام عاشورا، قیام سیدالشهدا‌(ع) و حادثه عاشورا است. 10 عنوان از این کتاب‌ها نیز در موضوعات متنوعی مثل سبک زندگی، تربیت فرزندان، اقتصاد مقاومتی و موضوعاتی از این قبیل است.
 
راهی با بیان اینکه قرار دادن «میز کتاب» در هیات‌های عزاداری، ضرورتی بود که امسال هم انجام شد، عنوان کرد: تلاش کردیم مخاطبان با علایق و سلایق مختلف از کتاب‌های موجود در این میزها خریداری کنند و عناوین مختلفی را برای پیشنهاد به مخاطبان هیات‌ها داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: در این پویش به‌عنوان مثال برای کودکان کتاب‌های «بچه‌های فرات»، «نذر مخصوص» و «علی لندی» را در نظر گرفتیم که محوریت آن معرفی شخصیت‌های الگوی ایرانی – اسلامی است.
 
 راهی با اشاره به عناوین دیگر این کتاب‌ها، گفت: آثاری چون «ویولون زن روی پل»، «نامیرا»، «احضاریه»، «حوض خون»، «تا خمینی‌شهر»، «ماه به روایت آه» و «قصه کربلا» نیز در این فهرست برای مخاطبان بزرگسال قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه حدود 50 فروشگاه، کتاب‌های خود را بارگذاری کرده‌اند، توضیح داد: براساس توافقی که با موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران داریم بخش فروشگاهی تا 23 مرداد ادامه دارد و قرار است برای هر کد ملی، تا سقف 300 هزار تومان،  20 درصد تخفیف پشت جلد در نظر گرفته شود، در این میان کتاب‌های پویش 20 درصد و کتاب‌های غیرپویش 15 درصد تخفیف از طریق خرید مجازی، دارند.
 
راهی با طرح این موضوع که میز هیات‌ها تا پایان ماه صفر دایر است، گفت: 122 هیات برای حضور در این طرح، اعلام آمادگی کرده‌اند که به کتابفروشی‌ها متصل شده‌اند تا کتاب‌ها را تهیه کرده و در میز کتاب عرضه کنند، در این بخش، استقبال از سوی مردم خیلی خوب بوده و کتاب‌های زیادی تهیه کرده‌اند.
 
مدیرعامل انجمن خوشه، همچنین به همکاری نهادهای مختلف در برگزاری این پویش اشاره کرد و افزود: شیرازه، جامعه ایمانی مشعر، کتابشهر، پاتوق کتاب ازجمله مجموعه‌هایی هستند که در این طرح همراه انجمن بودند.

به گفته وی، این آمادگی در انجمن خوشه و کتابفروشی‌های عضو وجود دارد که طی ماه‌های آتی و به تناسب رویدادهای مختلف، طرح‌هایی از این دست را در ایام ربیع و .. برگزار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها