چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
امکان امانت 5 کتاب به‌صورت همزمان در کتابخانه حسینیه اعظم زنجان

مجتبی شهامی از امکان امانت‌ 5 کتاب به‌صورت همزمان در کتابخانه حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کتابخانه در یک منطقه محروم از کتابخانه واقع شده استقبال بسیار خوبی از آن وجود دارد.

مجتبی شهامی، مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان با اشاره به فعالیت کتابخانه حسینیه اعظم زنجان از 11 سال گذشته گفت: این کتابخانه دارای 3 هزار عضو و 27 هزار جلد کتاب است.

وی با اشاره به اینکه شیوه فعالیت این کتابخانه با کتابخانه‌های دیگر متفاوت است، افزود: با توجه به تخصصی بودن کتاب‌های کتابخانه هر یک از اعضا می‌توانند در هر نوبت 5 کتاب به امانت ببرند.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان افزود: کتاب‌های این کتابخانه شامل فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، کمک‌آموزشی، دانشگاهی و کتاب‌های ویژه امام حسین‌ است. کتابخانه دارای بخش کودک، بخش ویژه محققین و پژوهشگران است.

وی با اشاره به اینکه 6 هزار جلد کتاب در بخش امام حسین‌شناسی کتابخانه حسینینه اعظم موجود است که از این تعداد بیش از یک‌هزار و 423 نسخه در سیستم ثبت شده است، افزود: همچنین 42 عنوان نشریه و 158 عنوان منابع دیداری و شنیداری و 2 هزار 651 نسخه در بخش کودک این کتابخانه وجود دارد.

وی از وجود سامانه نرم‌افزاری برای انجام کارهای پژوهشی به‌صورت آنلاین هم خبر داد و افزود: در این بخش اعضا مقالات مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند.

شهامی گفت: این کتابخانه تنها کتابخانه موجود در این منطقه است و برای جمعیت ساکن در محله حسینیه اعظم و کوچک بودن منازل دانش‌آموزان و دانشجویان از حضور در این کتابخانه برای مطالعه و دسترسی به کتاب‌های موجود استقبال می‌کنند.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه حسینیه اعظم به‌صورت مشارکتی اداره می‌شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه کتابخانه حسینیه تنها کتابخانه محل است، استقبال خوبی از آن وجود دارد و به‌صورت میانگین 3 هزار نفر به آن مراجعه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها