یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
اهداء کتاب به استان ایلام از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: بیش از 520 کارتن کتاب در موضوعات مختلف برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال، به ارزش بیش از 700 میلیون تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ایلام ارسال شد.

منصور محبی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، از ارسال بیش از 520 کارتن کتابدر موضوعات مختلف برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال، به ارزش بیش از 700 میلیون تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ایلام خبر داد.

محبی افزود: این کتاب‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در موضوعات مذهبی، ادبی، علمی، تاریخی، سیاسی، اقتصادی و...برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال، در‌اختیار «کتابسرا» این اداره‌کل قرارگرفته تا با برنامه‌ریزی هدفمند و اصولی به تدریج در اختیار جوامع هدف قرار گیرد.
 
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: کتاب‌های خریداری شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقویت بنیادهای مالی ناشران و افزایش انگیزه در مؤلفان، موجب توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه می‌شود و در استان ایلام نیز برنامه‌ریزی لازم برای این مهم انجام شده است.
 
محبی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳۸ هزار جلد کتاب در میان علاقه‌مندان به کتاب و جوامع مختلف کودک و نوجوان و بزرگسال، در موضوعات متنوع، توزیع و اهدا شد.
 
مولف کتاب «شخصیت‌پردازی در رمان دفاع مقدس» ادامه داد:خوشبختانه تمام کتاب‌ هایی که از سوی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ارسال شده و نیز آثاری که از محل خرید استانی از ناشران بومی، در کتابسرا تجمیع شده، در میان جوامع هدف به نحو مطلوب، اصولی و هدفمند توزیع می‌شود و توسعه مؤثر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان به خوبی جریان دارد.
 
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: توزیع هدفمند و با برنامه و با نظارت این اداره‌ کل، در راستای مخاطب‌شناسی برای توزیع کتاب، یک جریان اداری و برنامه ریزی شده است و تلاش داریم که با تمرکز بر مناطق محروم و به دور از امکانات فرهنگی، توزیع کتاب شتاب بیشتری گیرد و امیدواریم کتاب به عنوان بخشی از دغدغه ی اجتماعی مردم تبدیل شود.
 
وی با تقدیر از تلاش‌های«کتابسرا»ی این اداره کل افزود: این مکان به مرکزی فعال برای توزیع و اهداء هدفمند کتاب در استان تبدیل شده است. این مرکز تلاش می‌کند با برنامه‌‌‌ریزی و  نظارت این اداره‌ کل، ضمن شناسایی مخاطبان واقعی، کتاب‌های لازم و مناسب را تهیه و به موقع تحویل دهد و نقش موثری در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند. اجرای این برنامه، برعهده موسسه فرهنگی هنری «اقلیم هشت» ایلام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها