دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
پایان مرداد؛ آخرین مهلت انتخاب کارگر نمونه صنعت چاپ

چاپخانه‌ها فقط تا پایان مرداد ماه فرصت دارند اسامی کارگران نمونه خود را برای بررسی و انتخاب کارگر نمونه سال به اتحادیه چاپخانه‌داران تهران معرفی کنند.

رضا منصوری، مشاور آموزشی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به تقدیر از 11 کارگر نمونه صنعت چاپ به‌مناسبت 11 شهریور، عنوان کرد: این مراسم همزمان با روز صنعت چاپ از سوی اتحادیه چاپخانه‌داران برگزار خواهد شد و مدیران چاپخانه‌ها باید با استناد به شیوه‌نامه انتخاب کارگر نمونه، اسامی کارگر یا کارگران خود را به دبیرخانه شورای برگزاری معرفی کنند.
 
وی ادامه داد: بر اساس شیوه نامه انتخاب کارگر نمونه، این عنوان شامل همه کارمنـدان، کـارگران و کارشناسان شاغل در صنعت چاپ است کـه بـراسـاس قـانون کــار بــه‌عنــوان کــارگر شــناخته مــی‌شــوند.
 
منصوری با اشاره به ارسال این شیوه‌نامه به چاپخانه‌های تهران، توضیح داد: با توجه به محدودیت زمانی و نزدیکی به روز صنعت چاپ، چاپخانه‌داران فقط تا پایان مرداد ماه فرصت دارند؛ اسامی کارگر یا کارگران نمونه خود را به شورای سیاست‌گذاری روز صنعت چاپ اعلام کنند.
 
وی همچنین با توضیح درباره چگونگی و تعداد انتخاب کارگران هر واحد، گفت: طبق ضوابط شیوه‌نامه، واحدهای چاپی با ۵۰ نفر، یک کارگر، واحدهای چاپی ۵۱ تا ۱۰۰ نفر، دو کارگر و واحدهای بالای ۱۰۰ نفر می‌توانند سه کارگر را به دبیرخانه  شورای سیاست‌گذاری بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ معرفی کنند.
 
به گفته منصوری، توجه به نقش و جایگاه کارگران صنعت چاپ ضروری است و امسال شورای سیاست‌گذاری توجه ویژه‌ای به نقش این گروه از فعالان و دست‌اندرکاران صنعت چاپ داشته است.
 
به گزارش ایبنا، شورای سیاست‌گذاری آیین بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ تاکنون شش نشست برگزار کرده و برگزاری برنامه‌های متنوع و مختلفی را برای این رویداد تدارک دیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها