شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
جایزه ملی کتاب کودک فراخوان داد

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اعلام فراخوان جایزه ملی کتاب کودک خبر داد و گفت: این جایزه در سه گروه تالیف، ترجمه و تصحیح برگزار می‌شود.

عیسی فلاحی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان درباره برگزاری جایزه ملی کتاب کودک بیان کرد: نخستین جایزه ملی کتاب کودک به همت دبیرخانه هفتمین پایتخت کتاب ایران و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، شورای شهر سنندج، شهرداری سنندج و خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: جایزه ملی کتاب کودک با هدف شناسایی و معرفی نویسندگان، مترجمان و ناشران فعال کشور در حوزه کتاب کودک در سه گروه تالیف، ترجمه و تصحیح پیش‌بینی شده است.
 
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اهداف برگزاری این جایزه ملی عنوان کرد: ارتقاء کیفیت کتاب‌های کودک و نوجوان، حمایت از شاعران، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران، شناسایی و رتبه‌بندی آثار ارزشمند و معرفی آن به مخاطبان و جلب توجه عمومی به موضوع کتاب و کتابخوانی از اهداف اصلی برگزاری جایزه کتاب کودک است.
 
 فلاحی افزود: یکی از مهمترین راه‌های تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب و عادت دادن این قشر کنجکاو به مطالعه علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، رونمایی از کتاب‌های مهم و تاثیرگذار، برگزاری جشن‌های کتاب با حضور نویسندگان نامدار و اجرای جشن امضاء با حضور نویسندگان مشهور و تشویق نویسندگان، شاعران، تصویرگران و ناشران برتر این عرصه است.
 
وی درباره فعالیت‌های عرصه کتاب و کتابخوانی در سطح استان کردستان، یادآور شد: دبیرخانه هفتمین پایتخت کتاب ایران علاوه بر برگزاری جایزه ملی کتاب کودک و شرکت فعال در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران و برگزاری جشن روز سنندج، برنامه‌ها و فعالیت‌های چشمگیری در سال جاری تدارک دیده است که از مهمترین این فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری جلسات منظم نقد و بررسی کتاب‌های تازه منتشر شده، رونمایی از کتاب‌های نامداران عرصه فرهنگ و هنر و اهدای کتاب به مناطق حاشیه شهر سنندج و افتتاح کتابخانه مشارکتی در شهرک نایسر سنندج اشاره کرد.
 
فلاحی با بیان اینکه این جایزه در سه بخش، پذیرای آثار است، اضافه‌ کرد: داستان و ترجمه، بخش شعر و آخرین بخش نیز شامل تصویرگری کتاب کودک است.
 
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به شرایط  شرکت در این جایزه ملی یادآوری کرد: کتاب‌های حوزه کودک بایستی چاپ سال 1400 باشد و هر مولف لازم است 3 عنوان اثر خویش را به دبیرخانه ارسال کنند.
 
وی آخرین مهلت ارسال آثار را 25 شهریور‌ماه سال‌جاری اعلام و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس کردستان، سنندج، خیابان توحید، مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، دبیرخانه هفتمین پایتحت کتاب ایران ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن33285261 تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها