پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
منابع کتابخانه مرکزی یزد با اقدام به‌موقع نگهبان و مسئولان از سیل در امان ماند

رفیعی با اشاره به سیل اخیر یزد و ورود آب به مخزن کتابخانه مرکزی یزد گفت: خوشبختانه با تمهیدات‌ اندیشیده شده، سیل اخیر یزد آسیب جدی به کتابخانه مرکزی یزد وارد نکرده است.

محمدمحسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در یزد، با اشاره به جاری شدن سیل اخیر استان یزد و همچنین خسارات وارد شده به کتابخانه‌های عمومی استان گفت: متأسفانه در چند روز گذشته، شاهد بارش باران و جاری شدن سیل در استان بودیم که خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌ها وارد کرد.

وی افزود: اگرچه سیل مشکلات متعددی را برای زیرساخت‌های استانی به‌وجود آورد اما خوشبختانه با توجه به جدی گرفتن هشدار‌ها مبنی بر جاری شدن سیل از سوی مدیران کتابخانه‌های استان و همچنین تمهیدات لازم خسارت جدی به کتابخانه‌های عمومی استان را شاهد نبودیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان یزد با اشاره به ورود سیلاب به مخزن کتابخانه مرکزی یزد گفت: تنها کتابخانه‌ای که  تا حدودی در زمان بارش باران و جاری شدن سیلاب‌ دچار مشکل شد، کتابخانه مرکزی یزد بود؛ خوشبختانه بدون هیچ‌گونه آسیبی به کتابخانه، مشکل آبگرفتگی نیز حل شد.

رفیعی ادامه داد: با توجه به پایین بودن سطح کتابخانه مرکزی یزد نسبت به خیابان اصلی و تعمیرات دیوار حایل بین کتابخانه و بافت سنتی یزد، آب وارد محوطه کتابخانه و مقداری نیز از پشت کتابخانه وارد مخزن شده بود که با اطلاع‌رسانی به موقع نگهبان و اقدام سریع همکاران و مسئولان، محل پاکسازی شد.

وی در تشریح اقدام به‌موقع نگهبان گفت: نگهبان، حدود ساعت 4 و 30 دقیقه، بامداد جمعه(7 مرداد‌ماه) با مسئول کتابخانه مرکزی و چند تن دیگر از مسئولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، تماس می‌گیرد و آن‌ها را در جریان ورود آب به مخزن و کتابخانه قرار می‌دهد. بعد از حضور مسئولان، برای جلوگیری از ورود بیشتر آب به کتابخانه، اقدامات لازم انجام می‌‌گیرد. ساعت 12 و 30 دقیقه جمعه، با توجه به اقدام سریع و به‌موقع، پاکسازی مخزن به‌طور کامل انجام شد.              

وی افزود: با توجه به انجام عملیات رف‌خوانی که در کتابخانه وجود داشت، بدون هیچ‌گونه مشکل، کتابخانه از روز دوشنبه و با پایان سیل، خدمت‌رسانی مانند روز‌های گذشته ادامه پیدا کرد.   

رفیعی همچنین با اشاره به خسارات وارد شده سیل اخیر به کتابخانه‌های یزد بیان کرد: سیل اخیر هیچگونه مشکلی به کتاب‌ها و کتابخانه‌ها به‌ وجود نیاورد؛ اگرچه مشکلاتی از قبیل خیس شدن دیوار‌ها و پنجره‌ها را ایجاد کرد اما خوشبختانه هیچ خسارتی به زیرساخت‌ها و کتابخانه‌ها به‌وجود نیاورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط