سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
خسارت سیل اخیر به کتابخانه‌های عمومی در حد آبگرفتگی بود

مهدی رمضانی، درباره تاثیر سیل اخیر بر کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن تاکید بر مدیریت بحران ورود آب به کتابخانه مرکزی یزد، گفت: خوشبختانه سیل به کتابخانه‌های عمومی آسیب جدی وارد نکرده و آبگرفتگی و ورود گل‌و‌لای، مشکل عمده است.

مهدی رمضانی، دبیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره آسیب‌های احتمالی سیل چند روز اخیر به کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابخانه‌های عمومی مناطق گرفتار سیل نیز دچار آسیب شده است. از‌جمله در یزد. در پیگیری وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهر یزد و چند شهرستان دیگر استان، مشخص شد چند باب کتابخانه و حتی کتابخانه مرکزی یزد، دچار آسیب شده است.
 
وی با اشاره به میزان آسیب‌دیدگی کتابخانه مرکزی یزد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، خوشبختانه سیل به کتابخانه‌های عمومی آسیب جدی وارد نکرده و بنابر گزارش‌ها، آبگرفتگی و ورود گل و لای مشکل عمده است. در‌حالی‌که سیل به کتابخانه مرکزی خساراتی به بارآورده است؛ آب به مخزن کتابخانه وارد شده بود که با تدبیر مسئولان، بحران مدیریت شد. در مجموع درپی سیل اخیر، خسارت جدی به کتابخانه‌های عمومی کشور وارد نشده است.   

تخصیص 100 در صد بودجه حقوق کارمندان نهاد
رمضانی درباره میزان تخصیص بودجه 1401 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: سهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از بودجه عمومی که به‌طورمستقیم دریافت می‌کند، در قالب کمک دولت است. درصد قابل توجهی از کمک دولت به حقوق و مزایای نیروی‌های‌ انسانی اختصاص دارد. خوشبختانه این بخش به‌طور کامل یعنی صد در صد، تخصیص پیدا کرده است؛ البته به خاطر کم بودن اصل منابع مصوب در بودجه، همکاران ما در کتابخانه‌های عمومی از نظر حقوق دریافتی در تنگنا قراردارند.
 
وی درباره فصل جدید فعالیت معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: روندی که در این معاونت شکل گرفته از نظر کمّی و کیفی، برنامه‌ جدیدی تدوین شده است. ایجاد تغییر به معنای تحول از عملکرد سنتی به یک رویکرد نوین، یک بحث اساسی است؛ از‌جمله فرهنگ‌سازی. بحث جدی دیگر شناساندن کتابخانه‌های عمومی به مردم و مسئولان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها