سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
دفتر چاپ ميزبان هشتمين نكوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ايران

هشتمین هفته علوم و فناوری چاپ ایران از پنجم تا یازدهم شهریور همزمان با روز صنعت چاپ «صنعت چاپ و راهبردهای توسعه در برنامه پنچ ساله هفتم» برگزار خواهد شد.

محمد بيطرفان، رئيس انجمن علمی فناوری چاپ ايران در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران‌(ايبنا)، با اشاره به ديدار و رايزنی خود با علی‌اكبر ابراهيمی، مديركل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: هشتمين نكوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ايران در آستانه ١١ شهريور روز ملی صنعت چاپ، از ٥ الي ١١ شهريورماه با مشاركت و تعامل و همكاری دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تشكل‌های صنعت چاپ كل كشور، استادان، متخصصان، فعالان و دانشجويان برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در دیدار با مديركل دفتر چاپ، وی بر همكاری و تعامل سازنده بين دفتر امور چاپ و نشر با انجمن علمی فناوری چاپ ايران در حوزه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی تاكيد کرد.
 
بیطرفان با بیان اینکه در این نشست از فعاليت‌هاي اثربخش و نوين انجمن به‌ويژه برگزاری نكوداشت‌های هفته علوم و فناوری چاپ ايران تقدیر شد، گفت: طبق صحبت و رایزنی‌های انجام شده بر این موضوع تاکید شد که انجمن طی این سال‌ها به تبيين بسياری از موضوعات و حوزه‌های مغفول اين صنعت اقدام کرده و در ادامه موافقت دفتر امور چاپ و نشر براي مشاركت و ميزبانی مراسم افتتاحيه هشتمين نكوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ايران اعلام شد.
 
وی با اشاره به شعار این دوره از هفته نکوداشت علوم و فناوری چاپ، توضیح داد: «صنعت چاپ و راهبردهای توسعه در برنامه پنچ ساله هفتم» شعار هشتمین دوره این هفته است که با استقبال مدیرکل دفتر چاپ نیز روبه‌رو شد و ایشان تاکید کرد که دستيابی صنعت راهبردی چاپ به اسناد بالادستی به‌ويژه برنامه هفتم توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سياسی ضروری است.
 
بیطرفان تاکید کرد: مدیرکل دفتر چاپ همچنین خواستار توجه به امر صيانت از زبان فارسي و ايران ساخت در اين دوره از نكوداشت شد و پيشنهاد كرد كه يكي از نشست‌های اين دوره به این موضوع اختصاص پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه در این دیدار ابراهيمی آموزش و پژوهش را يكی از محورهای كليدی و مهم صنعت راهبردی چاپ برشمرد، گفت: ابراهیمی همچنین بر توجه به امر خوداتكايی و بومی‌سازی در اين صنعت با بهره‌گيری از توان جامعه علمی و نخبگان و پژوهشگران تاكيد کرد.
 
بیطرفان همچنین گفت: در این دیدار گزارشی از برگزاری ٧ دوره نكوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ايران و برنامه‌های هشتمين دوره را ارائه کردم و گفتم که اين دور از نكوداشت به‌طور همزمان به‌صورت حضوری و آنلاين و درصورت شيوع موج جديد كرونا و ممانعت ستاد ملی مبارزه با كرونا به صورت آنلاين برگزار خواهد شد.
 
به گفته وی، جزئيات برنامه‌های هشتمين دوره نكوداشت هفته علوم و فناوری چاپ و اسامی روزهای این هفته به زودی اعلام خواهد شد.
 
بیطرفان تاکید کرد: در این دیدار همچنین از ياسر احمدوند، معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و علی‌اكبر ابراهيمی، مديركل دفتر امور چاپ و نشر بابت تلاش و همت بلند ايشان در موافقت برای اختصاص خانه ابدی به مرحوم بيژن درويش كجوري در قطعه نام آوران تشکرکردم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها