یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
آغاز به کار دبیرخانه دومین دوسالانه سراسری قصه‌گویی در استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: دومین دوسالانه جشنواره قصه‌گویی با عنوان «نهال امید» در استان و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: ارج نهادن به سنت قصه‌گویی و تلاش در جهت گسترش خدمات جنبی کتابخانه‌ها برای ایجاد انگیزه مطالعه، شناسایی استعدادها تشویق و بهره‌مندی از توانمندی مختلف در کتابخانه‌های عمومی برای اعتلای توسعه علمی و فرهنگی، ایجاد زمینه لازم برای ارتقاء دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان کتابداران قصه‌گو، استفاده از فعالیت‌های ادبی ادبیات روایی ازجمله قصه، داستان و شعر در تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگ مطالعه و در نهایت تولید و توسعه محتوای منطبق بر ترویج فرهنگ بومی ملی و اسلامی در کتابخانه‌های عمومی از اهداف برگزاری دومین دوره این دوسالانه است.

وی افزود: دوسالانه «نهال امید» در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی دیجیتال و در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود و عموم مردم مخاطب هدف این دوسالانه هستند که در دو گروه علاقه‌مندان شامل مادران، مربیان و شاغلان سایر دستگاه‌ها (شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون مساجد و غیره) و «کتابداران» شامل دانشجویان رشته کتابداری، کتابداران شاغل نهادی مشارکتی و غیره و همچنین تمامی به رقابت می‌پردازند.

معصومی ادامه داد: در این دوسالانه که با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» آغاز بکار کرده، موضوعاتی چون «مسائل روز جامعه»، «موضوعات آزاد»، «سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «شعار سال؛ تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» (موضوع ویژه) به عنوان موضوعات محوری درنظر گرفته شده است.

معصومی با اشاره به نحوه شرکت در این جشنواره نیز گفت: مرحله مقدماتی این دوسالانه که به اجرای مسابقات استانی اختصاص دارد؛ طی آن منتخب برگزیدگان مرحله شناسایی با اجرای قصه‌گویی در مقابل داوران استانی و مدعوین به رقابت پرداخته و منتخبین هر استان انتخاب و معرفی می‌شوند.

ویس افزود: علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای باید با فیلمبرداری از قصه‌گویی خود به صورت حضوری و بر صحنه، بدون استفاده از جلوه‌های صوتی و تصویری، تدوین و به وبگاه جشنواره ارسال کنند، همچنین علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه گویی دیجیتال نیز باید قصه‌گویی خود را در بستر نرم افزار های دیجیتال و به صورت الکترونیکی (ترکیبی از تصویر، ویدئو، متن، صدای قصه گویی، انیمیشن و غیره) تهیه و فایل ویدئویی خود را تا 31 مرداد ماه  به وبگاه جشنواره به آدرس WWW.SAMAKPL.IR  ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: مرحله نیمه نهایی و نهایی نیز پس از مرحله مقدماتی برگزار خواهد شد و در مرحله نهایی این دوسالانه به برگزیدگان گروه‌های هدف در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی جوایزی اهدا می‌شود.

یادآوری می‌شود؛ علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به پورتال خبری این اداره کل به نشانی www.aghpl.ir    مراجعه کنند و یا با دبیرخانه این جشنواره در آذربایجان غربی از طریق شماره  33487433 - 044 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها