دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
«حسینیه کتاب» در آذربایجان‌غربی برپا شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن ماه محرم غرفه «حسینیه کتاب» و «حسینیه کودکان عاشورایی» در محل مصلای امام خمینی(ره) شهرستان ارومیه توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با برنامه‌های متنوع فرهنگی میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

خدیجه معصومی، مدیرکل‌ کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی،  ضمن تسلیت ایام محرم و صفر و با اشاره به آغاز به کار غرفه «حسینیه کتاب» در محل مصلای امام خمینی (ره) در دهه اول محرم گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، غرفه «حسینیه کتاب» و «حسینیه کودکان عاشورایی» در محل مصلای امام خمینی(ره) شهرستان ارومیه با ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی ترویجی کتاب محور و متناسب با ماه محرم میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

وی گفت: آغاز به کار دو غرفه «حسینیه کتاب» و «حسینیه کودکان عاشورایی» در محل مصلای امام خمینی (ره) شهرستان ارومیه برای اولین سال با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و معرفی شخصیت شهدای کربلا  و  با محوریت آشنایی عموم با سیره و زندگی حضرت امام حسین(ع) برگزار می‌شود که امیدوارم با یاری خداوند این حسینیه به همت کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با شکوه تر و موثر تر برگزار شود و افراد بیشتری از برنامه‌های بصیرتی و معرفتی این حسینیه استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در مورد ویژگی‌های خاص این دو حسینیه بیان کرد: ویژگی خاص غرفه «حسینیه کتاب» و «حسینیه کودکان عاشورایی»، کتاب‌محور بودن برنامه‌های آن است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع محرم و عاشورا، جمع خوانی کتاب و قصه‌گویی با موضوع «قصه های کربلا»، توزیع کوتاه نوشتهای معرفی کتاب، برپایی نمایشگاه موضوعی کتاب عاشورایی از منابع کتابخانه‌ای و توزیع معرفی نامه‌های عضویت رایگان از جمله برنامه‌های است که برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌گردد.

معصومی با اشاره به اجرای طرح «نذر کتاب حسینی» در حسینیه کتاب توسط کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: یکـی از بهترین انواع نذر، «نذر کتاب» اسـت؛ در طـرح «نـذر کتاب حسینی»، مردم با اهدای کتب موضوعی با محوریت امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا، در آگاهی بخشی پیام عاشورا و نهضت حسینی یاریگر خواهند بود.

وی افزود این طرح در حسینیه کتاب اجرا شده و کتب نذری در غرفه مصلا تحویل گرفته می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: غرفه «حسینیه کتاب» و « حسینیه کودکان عاشورایی» از ساعت 21/30  الی 23/30  به مدت ۱۰ شب از اول محرم منتظر حضور گرم شما عزیزان خواهد بود.

یادآوری می‌شود؛ غرفه «حسینیه کتاب» و «حسینیه کودکان عاشورایی» هر کدام  بصورت جداگانه برای جامعه مخاطب خود و با هدف ترویج فرهنگ‌ کتاب‌خوانی با بهره گیری از فضای موجود خدمات متنوع فرهنگی ارائه خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها