چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
شیوه‌نامه انتخاب کارگر نمونه تدوین شد/تقدیر از 11 کارگر چاپ در روز 11 شهریور

شیوه‌نامه انتخاب کارگر نمونه با تایید شورای سیاستگذاری آیین بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ در اختیار مدیران چاپخانه‌ها قرار گرفت.

رضا منصوری، مشاور آموزشی اتحادیه چاپخانه‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به آماده‌سازی شیوه‌نامه انتخاب کارگر نمونه، عنوان کرد: این شیوه‌نامه  از سوی شورای سیاستگذاری آیین بزرگداشت روز ملی «صنعت چاپ» تهیه و آماده شده است.
 
وی ادامه داد: در این زمینه مدیران چاپخانه‌ها می‌توانند با استفاده از این شیوه‌نامه، کارگر و یا کارگران نمونه واحد چاپی خود را انتخاب و به اتحادیه معرفی کنند تا در شورای سیاستگذاری نسبت به انتخاب نهایی آن‌ها تصمیم‌گیری شود.
 
منصوری با اشاره به اهداف این شیوه‌نامه، توضیح داد: تشویق و ترغیب کارگران به ارائه خدمات بهتر و تولید محصول با کیفیت مناسب‌تر، اعتلای فرهنگ کار و ایجاد باورهای مثبت در نظام کاری، افزایش رضایت شغلی و ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی، توسعه و ترویج فضای قدرشناسی و ارج نهادن به خدمات ارزنده کارگران و تقویت انگیزه و نشاط و شوق بیشتر در کارگران ازجمله اهداف این کار است.
 
وی تاکید کرد: این انتخاب شامل همه کارمنـدان و کـارگران و کارشناسانی است کـه بـراسـاس قـانون کــار بــه‌عنــوان کــارگر شــناخته مــی‌شــوند.
 
منصوری با بیان اینکه قرار است همزمان با روز صنعت چاپ از 11 کارگر تقدیر شود، گفت: معیارهایی چون شایستگی، توانایی، تخصص و مهارت شغلی در حوزه مربوطه، عایت انضباط و مقررات حاکم بر محیط کار، وجدان کاری و حفظ ارزش‌ها و مسئولیت‌پذیری و حسن شهرت در این انتخاب تاثیرگذار است.
 
به گفته وی، ابتکار و کارآیی و خلاقیت و نوآوری، توسعه فردی و شغلی و تحصیلات و سابقه کار و انجام فعالیت‌های فوق برنامه علمی، فرهنگی یا صنفی نیز از دیگر معیارهای کارگر نمونه به شمار می‌آیند.

منصوری با طرح این موضوع که مدیران چاپخانه‌ها باید با استناد به این ضوابط و معیارها کارگران نمونه خود را معرفی کنند، گفت: واحدهای چاپی با 50 نفر، یک کارگر، واحدهای چاپی 51 تا 100 نفر، دو کارگر و واحدهای بالا 100 نفر می‌توانند سه کارگر را به دبیرخانه معرفی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها