شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
افتتاح دبیرستان استاد مجاهدی در مهر 1402

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به پیشرفت 65 درصدی پروژه ساخت دبیرستان مزین به نام استاد مجاهدی، پدر شعر آیینی کشورمان از افتتاح این مدرسه در مهر سال آتی خبر داد.

محمد فلاح‌اصل در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این خبر عنوان کرد: این مدرسه در سه طبقه و با زیربنای دو هزار و ۲۵۰ مترمربع شامل 12 کلاس، یک آزمایشگاه، یک نمازخانه و سایر فضاهای جانبی (اتاق‌های اداری، تاسیساتی و سرویس‌های بهداشتی) در حال ساخت است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل نوسازی مدارس استان قم افزود: این مدرسه با حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ناحیه‌ یک آموزش‌و‌پرورش قم در حال احداث است.

وی اعتبار ساخت این مدرسه را بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این مدرسه از محل اعتبار دولتی و در منطقه یک آموزش و پرورش قم واقع در خیابان آذر، بعد از چهار راه پلیس، خیابان شیخ احمد قمی در حال ساخت است و به عنوان آموزشگاه پسرانه متوسطه دوره اول استفاده خواهد شد.

محمدعلی مجاهدی ملقب به شمس‌الدین و متخلص به پروانه در ۲ فروردین ۱۳۲۲ در خانواده‌ای روحانی در شهر قم متولد شد. وی سرودن را از دبیرستان آغاز کرد و پس از اخذ مدرک کارشناسی حقوق قضایی چند سالی به تحصیل علوم حوزوی پرداخت و سپس به بررسی متون منظوم پارسی و تحقیق درباره شعر آیینی مشغول شد. وی دبیر شعر آیینی کشور، عضو شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر انجمن ادبی قم و انجمن محیط  است. از وی به‌عنوان پدر شعر آیینی یاد می‌شود و علاوه بر مقاله‌های متعدد، بیش از ۴۰ عنوان کتاب، تالیف و گردآوری کرده است.

از آثار مجاهدی می‌توان به «شکوه شعر عاشورا»، «سیری در ملکوت»، «یک صحرا جنون» و «آسمانی‌ها» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها