شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کتابخانه شخصی یحیی آرین‌پور به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شد

کتابخانه شخصی یحیی آرین‌پور؛ نویسنده و پژوهشگر تاریخ ادبیات ایران به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شد.

رئیس کتابخانه مرکزی تبریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، در تشریح  جزئیات اهدای مجموعه کتابخانه شخصی یحیی آرین‌پور به کتابخانه مرکزی تبریز گفت: این مجموعه بنا به سفارش آن مرحوم به کتابخانه مرکزی تبریز گفت: علیرغم اینکه وصیت آن مرحوم شفاهی بوده است، اما خوشبختانه ورّاث به گفته‌های او عمل کرده و در این کار خیر سهیم شده‌اند.

لیلا اصغری تشریح کرد: این مجموعه شامل ۶۸۷ عنوان کتاب، ۷۷ عنوان مجله در یک‌هزار و ۲۲۰ شماره و ۵۹ نسخه مجلد شده، بریده جراید، یادداشت ها و دست خط‌های یحیی آرین پور است که در بین کتاب‌های اهدایی ۱۵ کتاب چاپ سنگی و ۹ کتاب چاپ سربی نیز وجود دارد.

اصغری افزود: هیچ کتابی از خود مرحوم در این مجموعه وجود ندارد، با این حال چندین یادداشت و اثر وی از جمله «از صبا تا نیما» و یادداشت‌هایی در رابطه با «صادق هدایت»  و «طنز و طنزپردازان معاصر» با دستخط خود او در تعدادی زونکن وجود دارد.

وی هم‌چنین از وجود چندین شماره نایاب و منحصر به فرد از روزنامه‌های­ ناله ملت، صوراسرافیل، کاوه، تجدد، مجله‌­های نگین، سخن، راهنمای کتاب، جنگ، رستاخیز جوانان، اندیشه و هنر، بنیاد، تهران مصور، امید ایران، یغما و ... در این مجموعه خبر داد.

یادآوری می‌شود؛ یحیی آرین‌پور متولد تبریز بوده و اثر مهم او «از صبا تا نیما» و «از نیما تا روزگار حاضر» نام دارد. او در سال ۱۳۶۴ دار فانی را وداع گفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها