دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
استقرار 100 واحد چاپی تا پایان سال در شهرک چاپ و نشر قم

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به استقرار 10 واحد چاپی در شهرک چاپ و نشر قم از استقرار یک‌صد واحد چاپی تا پایان سال 1401 خبر داد.

مجتبی محمودیان، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به روند جانمایی چاپخانه‌داران در شهرک چاپ و نشر قم، عنوان کرد: از سال 1397 واگذاری قطعات مختلف زمین‌های این شهرک به چاپخانه‌داران آغاز شد و اکنون بیش از 10 واحد صنفی به بهره‌برداری رسیده است.
 
وی با بیان اینکه تا پایان امسال حدود یک‌صد واحد صنفی فعال حوزه چاپ در این شهرک جانمایی خواهند شد، گفت: شهرک اکنون فعالیت قابل قبولی دارد و می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال‌زایی خوبی برای اهالی چاپ و جوانان باشد؛ زیرا اکنون کارگران در دو بخش ساخت و ساز واحدها و چاپخانه‌ها مشغول کار شده‌اند.
 
محمودیان افزود: واحدهای چاپی از بهمن سال گذشته نسبت به انتقال و نصب دستگاه‌های چاپ مشغول شدند. معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بازدیدی از این شهرک داشتند و با بخش‌های مختلف فعالیت در آن آشنا شدند.
 
وی با اشاره به فعالیت این واحدها در بخش بسته‌بندی و تولید کارتن و مقوا، ادامه داد: قرار است بخشی از واحدهای جدید چاپی مرتبط با چاپ و نشر کتاب، به شهرک منتقل شوند؛ بنابراین به زودی شاهد حضور این گروه نیز در شهرک چاپ و نشر قم خواهیم بود.
 
محمودیان تاکید کرد: البته سرمایه‌گذاری در حوزه بسته‌بندی، رویکرد اصلی است؛ زیرا در سطح شهر قم چاپخانه‌های بزرگی در حال فعالیت هستند؛ البته برخی از آن‌ها برای حضور در شهرک چاپ و نشر قم، اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
وی در ادامه به فضای کلی این شهرک اشاره کرد و گفت: این شهرک در پنج کیلومتری شهر قم قرار دارد، فضای کلی شهرک حدود 200 هکتار و 100 هکتار این مکان، ویژه صنعت چاپ است. 70 هکتار از این شهرک، واگذار شده که در حال ساخت و ساز است؛  30 هکتار نیز در حال آماده‌سازی برای عملیات عمرانی مثل خیابان‌سازی است.
 
به گفته محمودیان، تمام زیرساخت 70 هکتار واگذار شده آماده است، به‌طوری که خیابان‌ها آسفالت شده، روشنایی معابر انجام شده و کم‌کم واحدها در حال استقرار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها