دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
انتشار اسنادی تازه درباره مشی سیاسی علامه طباطبایی/ رفع گره‌های تاریخی و جلوگیری از تحریف مغرضان

محمدمهدی شاپوری گفت: با توجه به رسالت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، روشنگری درباره نسبت علامه طباطبایی با امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی مسئله بسیار مهمی است و ازاین‌رو این مرکز اقدام به تولید اثری مستند دراین‌باره کرده که به‌زودی در دسترس علاقه‌مندان به تاریخ قرار خواهد گرفت.

محمدمهدی شاپوری، معاون امور اجرایی و بازرگانی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی در راستای تبیین تاریخ انقلاب و معرفی شخصیت‌های برجسته تاریخ معاصر، قدم برداشته و با انتشار بیش از 1500 عنوان کتاب، در عرصه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی نقش مهمی بر عهده دارد.

او با اشاره به دستور حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام نیز با همین رویکرد از حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حمید روحانی خواستند تا به ثبت و ضبط تاریخ انقلاب اسلامی بپردازند و به دشمنان و مغرضان فرصت تحریف تاریخ ندهند.

معاون امور اجرایی و بازرگانی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف مرکز اسناد انقلاب اسلامی در این سال‌ها، مقابله با تحریف تاریخ بوده و در این مسیر با انتشار اسناد و روایت‌های مستند، درصدد مقابله با تحریف‌گران برآمده است.

محمدمهدی شاپوری ادامه داد: یکی از تازه‌ترین آثار موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی که در راستای مقابله با تحریف تاریخ و برای روشنگری نوشته شده، اثری پیرامون مشی سیاسی و اجتماعی حضرت علامه طباطبایی(ره) است. همان‌طور که می‌دانید، درباره سیره علمی و اخلاقی و فقهی علامه، کتاب‌های زیادی منتشر شده است اما از بررسی دیدگاه‌های سیاسی ایشان و شناختِ نسبت آیت‌الله علامه طباطبایی با انقلاب اسلامی غفلت شده و همین غفلت، موجب شده تا مغرضان به فکر تحریف تاریخ بیفتند.

او افزود: با توجه به رسالت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، روشنگری درباره نسبت علامه طباطبایی با امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی مسئله بسیار مهمی است و ازاین‌رو این مرکز اقدام به تولید اثری مستند دراین‌باره کرده که به‌زودی در دسترس علاقه‌مندان به تاریخ قرار خواهد گرفت.

معاون امور اجرایی و بازرگانی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی اظهار کرد: استفاده از اسناد، بهره‌گیری از خاطرات و مصاحبه‌ها، و کاربرد تحلیل منطقی، ابزاری است که نویسنده در این اثر از آن بهره برده است.

محمدمهدی شاپوری گفت: از اسناد جالبی که در این کتاب آمده، گزارش ساواک از جلسه‌ای است که در سال 1343 با حضور علامه طباطبایی و مرحوم محمدتقی شریعتی برگزار شد. نکته جالب این‌که در این جلسه علامه ضمن یک سخنرانی کوتاه، از لزوم اتحاد حوزه و دانشگاه در مبارزه با رژیم پهلوی صحبت می‌کنند. علاوه بر این، اسناد بسیار جالب و بعضا دیده نشده‌ای درباره فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی علامه طباطبایی در این کتاب منتشر شده که در رفع گره‌های تاریخی اثرگذار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها