یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
برگزاری اختتامیه بیستمین دوره جایزه «قلم زرین» با حضور معاون فرهنگی/ قدردانی از شش برگزیده و شایسته تقدیر

محسن پرویز، رییس انجمن قلم ایران از برگزاری بیستمین دوره جایزه قلم زرین با حضور مسئولان و چهره‌‌های فرهنگی کشورمان در 14 تیر، روز قلم خبر داد.

محسن پرویز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اعلام این خبر عنوان کرد: در این مراسم از برگزیدگان و شایستگان تقدیر پنج حوزه داستان بزرگسال، شعر بزرگسال، نقد ادبی، داستان کودک و شعر کودک از میان کتاب‌های منتشر شده سال 1400 قدردانی خواهد شد. بر اساس آیین‌نامه جایزه قلم زرین اگر در رشته‌ای برگزیده داشته باشیم، اثر تقدیری نداریم و اگر اثر برگزیده نداشته باشیم داوران یک اثر را تقدیری معرفی می‌کنند.

رییس انجمن قلم ایران توضیح داد: در این دوره در حوزه داستان بزرگسال یک اثر تقدیری و در حوزه شعر کودک یک اثر برگزیده داشتیم و در هر یک از حوزه‌های داستان کودک و داستان بزرگسال دو اثر به صورت مشترک برگزیده شده‌اند و در مجموع از صاحبان شش اثر قدردانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه احتمال حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم وجود دارد، گفت: از دیگر مهمانان مدعو به این برنامه از میان مسئولان فرهنگی کشورمان می‌توان به حضور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد.

پرویز افزود: این مراسم 14 تیرماه، همزمان با روز قلم، از ساعت 16 تا 18 در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی، محل شهادت شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

جشنواره قلم زرین که نخستین برگزیدگان خود را در  ۱۴ تیر ۱۳۸۱ معرفی کرد ابتدا دوسالانه بود؛ اما از سال ۸۷ هر سال زیر نظر انجمن قلم ایران برگزار شده است.

اختتامیه این جشنواره فرهنگی هر سال با استقبال پرشور اهالی کتاب و فرهنگ در روز قلم برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها