یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
مجموعه داستان «طوبا» منتشر شد

مجموعه داستان «طوبا» که به قلم جمعی از بانوان زنجانی و حمایت حوزه هنری این استان تالیف و منتشر شده است و به‌مناسبت روز قلم رونمایی خواهد شد.

امیر نعمتی، رئیس حوزه هنری استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: مجموعه داستان «طوبا» شامل 17 اثر از داستان‌نویسان زن زنجانی است. این کتاب شامل آثار مریم تاراسی (دوراهی دره دراز)، حدیث محمودی (چشم‌هایی که توی قاب خندیدند)، فاطمه قشمی (طوبا)، زهره میرعیسی‌خانی (خدا عوضتان بدهد)، پریا دوستی (تَلخاب) و مریم بیات‌تبار (ننه‌رضا) است.

نعمتی اضافه کرد: در این کتاب داستانی از مرحومه سیده‌مریم بازرگانی با عنوان «نزدیک‌تر از سایه»، معصومه دین‌محمدی «لیلی نام دیگر خردل است»، سیده‌الهه موسوی، «تارهای خاکستری»، لیلا دوستی‌فرد، «جهنم دست‌ساز»، نگین محمدی، «قلمه»، زهرا محمدی، «آسمان مرداب»، زهرا نعمتی، «دالامپر» لیلا امینی، «آبادیس، پریسا کرمی، «رازخانه احمدخان»، زهرا باقری، «واله»، المیرا خفنی، «نیمه تاریک» نیز منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه داستان «طوبا» به مناسبت روز قلم رونمایی خواهد شد، افزود: این اثر در 158 صفحه از سوی انتشارات قلم و با حمایت حوزه هنری به چاپ رسیده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به چاپ چهار کتاب از سوی حوزه هنری زنجان در تیرماه سال جاری افزود: یکی از اولویت‌های حوزه هنری حمایت از نویسندگان و فعالان این بخش است.

نعمتی ضمن اشاره به تاثیر برگزاری دوره‌های آموزشی در تقویت مهارت‌های نویسندگان بیان کرد: برگزاری جلسات خوانش کتاب و همچنین دوره‌های تخصصی داستان نویسی تاثیر بسزایی در تقویت مهارت نویسندگان داشته است.

وی با اشاره به اینکه هدف حوزه هنری از برگزاری این کارگاه‌ها صرفا آموزش نیست و بحث تبادل نظر و تجربیات نیز در آن انجام می‌شود، افزود: توجه به ظرفیت‌های فرهنگی استان و استفاده از آن در قالب داستان از دیگر اهداف محسوب می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: در استان زنجان ما شاهد درخشش استعدادها و اتفاقات خوبی هستیم و در تمام بخش‌های هنری هنرمندان مستعدی داریم که به طور مستمر در تلاش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها