یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
آینده مبهم اتحادیه ناشران و کتابفروشان کرج/آیا یکی از تنها 5 اتحادیه نشر کشور تعطیل می‌شود؟

بهرام آجرلو با اشاره به نامشخص بودن وضعیت اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان کرج از 15 اسفند سال گذشته از سوی اتاق اصناف، از بلاتکلیفی ناشران و کتابفروشان این شهر برای تمدید یا صدور جواز کسب گفت.

بهرام آجرلو، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان کرج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به مشکلات این تشکل صنفی، بیان کرد: از 15 اسفند سال گذشته پس از برگزاری انتخابات اتحادیه، سایت اتحادیه دچار اختلال شد؛ بنابراین عملا امکان صدور یا تمدید جواز کسب برای متقضیان سلب شده است.

وی  ادامه داد: زمان برگزاری انتخابات به دلیل کرونا دو بار تغییر کرد تا اینکه در اسفند‌ماه سال گذشته بار دیگر فراخوان دادیم؛ اما اعضا برای انتخابات به حد نصاب نرسیدند و کاندیداها محدود بودند و همین موضوع موجب شد از اتاق اصناف اعلام کند، اتحادیه باید منحل شود.

آجرلو با بیان اینکه در کشور فقط پنج اتحادیه ناشران و کتابفروشان فعال است که یکی از آن‌ها اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان کرج است، گفت: یک تشکل صنفی قوی هستیم که از سال 1360 فعال خود را آغاز کردیم و حدود 775 پروانه کسب دائم برای ناشران و کتابفروشان صادر شده و حدود 150 پروانه در دست اقدام است.

وی یادآور شد: با این حال از 15 اسفند سال گذشته، سایت اتحادیه برای صدور یا تمدید پروانه کسب تمدید شده و حدود 139 نفر ناشر و کتابفروش منتظر و معطل هستند.

آجرلو با اشاره به توانایی‌های اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان کرج، افزود: یک واحد آموزشی فعال و ساز و کار مشخصی برای کسب و کار هم‌صنفی‌های خود هستیم که توانستیم یک ملک نیز برای اتحادیه داشته باشیم؛ علاوه‌براین تعاملات گسترده‌ای نیز با سازمان‌ها و نهادهای محلی داریم.

وی با طرح این موضوع که به صنف گفته شده در صورت انحلال باید به عضویت اتحادیه‌های دیگر در بیایند، گفت: امیدواریم در تعامل و رایزنی با مدیران استانی و محلی بتوانیم بار دیگر به زودی شاهد فعالیت اتحادیه ناشران و کتابفروشان کرج باشیم.

آجرلو در بخش دیگر صحبت‌های خود تاکید کرد: دولت مصمم است که موانع کسب و کار را از بین ببرد و حداکثر ۱۵ روزه پروانه صادر شود؛ اما متاسفانه در شرایطی هستیم که ناشران و کتابفروشان برای تمدید پروانه‌های خود چهارماه و ۱۵ روز بلاتکلیف هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها