چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
«باران گفته است»؛ مجموعه اشعار شاعر زنجانی منتشر شد

امیر رسولی، شاعر از انتشار مجموعه شعر «باران گفته است»، با حمایت حوزه هنری زنجان خبر داد.

امیر رسولی، شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: کتاب شعر «باران گفته است» مجموعه اشعاری است که در 10 سال اخیر سروده‌ام که این مجموعه شامل 55 شعر با مضامین آئینی است و  در اغلب اشعار به شخصیت‌های صدر اسلام و در ادامه به واقعه عاشورا پرداخته است.

این شاعر آئینی با اشاره به اینکه عمده قالب‌های ادبی مجموعه اشعار «باران گفته است» غزل است، اضافه کرد: البته در قالب‌های شعری برخی از اشعار نیز غزل مثنوی و مسمط وجود دارد.




رسولی گفت: این اثر در ابتدا با غزلی در مضمون راز و نیاز با پرودگار دو عالم است که مخلوق خداوند با ابیات ادبی در پی طلب استغفار و امیدوار به بخشش‌های بی‌کران خداوند است.

این شاعر آئینی افزود: «باران گفته است» نخستین مجموعه اشعار بنده است، البته سال قبل دو مجموعه گردآوری شعرهای ترکی و فارسی شاعران استان زنجان منتشر شد که اشعار من نیز در بین آنها بود.

رسولی با اشاره به حمایت حوزه هنری از این اثر ادبی گفت: این کتاب شعر با شمارگان 600 نسخه در 132 صفحه توسط انتشارات فصل پنجم چاپ و منتشر شده است.

وی در ادامه به پیشینه فعالیت خود در حوزه شعر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پدرم ستایشگر اهل بیت (ع) بودند و در مراسمات حسینیه اعظم زنجان حضور داشتند بالطبع من نیز بیشتر از سایر کودکان با این فضا آشنا بودم.
 
رسولی ادامه داد: البته همه فعالیت من در این حوزه صرفا حضور در نشست‌های ستایشگری نبود و علاوه بر این در جلسات انجمن‌های شعری نیز شرکت می‌کردم و به مرور این فعالیت بیشتر شد.
 
این شاعر زنجانی که از دوران راهنمایی و از سن 13 یا 14 سالگی سرودن شعر را آغاز کرده است، گفت: در این سن مطالعه آثار بزرگان، شرکت در نشست‌های انجمن‌های فعال شهر و خوشه‌چینی از محضر شاعران بزرگ همشهری نیز چراغ راهم در ادامه این مسیر بود.

وی ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از شاعران و نویسندگان زنجانی افزود: استان زنجان ظرفیت‌های خوبی در عرصه شعر و نویسندگی دارد، به‌ویژه در حوزه شعر آئینی، زنجان جزو سرآمدان کشور است اما باید با برگزاری دوره‌های تخصصی این استعدادها تقویت شود.

قطعه شعری از  مجموعه «باران گفته است»:
خواستم هر وقت اندوهی بکاهم از دلش
روی دوشِ او شدم هر بار باری بیشتر
دارم از اون انتظار اتفّاق تازه را
از خودم امّا ندارم انتظاری بیشتر
غیر از آن که با غمی دیگر دلم را پر کند
برنیامد از غروب جمعه، کاری بیشتر
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها