چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
آیین‌نامه اعطای کارت شناسایی و جواز صنفی تعمیرکاران بررسی شد

نشست تدوین آیین‌نامه اعطای کارت شناسایی و جواز صنفی به تعمیرکاران، با حضور بزرگان و صاحب‌نظران این حوزه در محل اتحادیه چاپخانه‌داران تهران برگزار شد.

عطا حسینی، عضو هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به نشست هیات مدیره اتحادیه درباره  تدوین آئین‌نامه اعطای کارت شناسایی و جواز صنفی به تعمیرکاران، گفت: این نشست با حضور داود شایسته خصلت، حسین فرنگی، اسکندر خمسه‌پور، سید‌محمد شاهواران، سید‌احمد شاهواران، حسین عابد، اکبر شهریاری، سید‌عطا حسینی، عضو هیات مدیره و احمد ابوالحسنی برگزار شد.
 
وی ادامه داد: در این نشست حاضران با تاکید بر ضرورت ساماندهی تعمیرکاران، مباحث مربوط به چگونگی اعطای کارت شناسایی و نحوه رتبه‌بندی متخصصان ماشین‌آلات چاپ براساس معیارهایی مثل سطح دانش فنی، سابقه کار و ... بررسی کردند.
 
حسینی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی متخصصان ماشین‌آلات چاپ در دست است؛ اما هنوز آماده نیست، گفت: در  این نشست قرار شد به‌زودی و با مشارکت و همفکری تعمیرکاران، فرم تاییدیه کار از مشتری به‌صورت متحدالشکل تهیه و تدوین شود تا تعمیرکاران از آن استفاده کنند.
 
وی در این زمینه توضیح داد: براساس این فرم، مشتری تایید می‌کند که تعمیرکار قطعه‌ای را تعمیر یا تعویض کرده است، در ادامه اگر اختلافی ایجاد شد براساس این فرم رفع خواهد شد.
 
حسینی‌ با بیان اینکه چنین اقدامی به نفع چاپخانه‌داران و تعمیرکاران است، افزود: در سایه این تعامل و همکاری می‌توانیم یک بانک اطلاعاتی از تعمیرکاران این حوزه به دست بیاوریم و در سایت اتحادیه قرار دهیم تا اعضا از آن استفاده کنند.
 
به گفته وی، از سوی دیگر صنف نیز می‌توانند با آن‌ها ارتباط بگیرند و  چاپخانه‌داران نیز در مواجهه با مشکلات فنی و خرابی دستگاه در مواقع ضروری می‌توانند با مراجعه به این اسامی با سایر تعمیرکاران نیز مرتبط شوند.
 
حسینی در پایان با طرح این موضوع که با  این کار زمینه‌ای ایجاد می‌شود که متخصصان نیز بهتر شناخته شوند، گفت: قرار است در آینده نزدیک جلسه‌ای با حضور تعداد بیشتر تعمیرکاران برگزار شود و درباره چالش‌ها و مشکلات این حوزه بحث و تبادل نظر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها