دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
«و دریا آتش گرفت» روی پیشخوان کتابفروشی‌ها

رمان «و دریا آتش گرفت» با محوریت خاطرات شهید محمد اویسی به قلم فاطمه سلطانی روانه بازار کتاب شده است.

محمدجواد شیخی، مدیر روابط عمومی انتشارات جمکران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، از انتشار کتاب «و دریا آتش گرفت» خبر داد و گفت: با هدف اشاعه فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس این انتشارات به تولید و انتشار کتاب‌هایی با موضوع شهدا، جانبازان و وقایع مرتبط با دفاع مقدس اقدام کرده است.
 
وی ادامه داد: کتاب داستانی «و دریا آتش گرفت» براساس خاطرات شهید محمد اویسی به قلم فاطمه سلطانی، به همت واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران و با همکاری کنگره شهدای استان قم چاپ و روانه بازار شد.
 
شیخی افزود: این کتاب ضمن پرداختن به واقعه ربوده شدن احمد متوسلیان، فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله‌(ص) از سوی حزب سکولار فالانژها در لبنان به شرح زندگی شهید محمد اویسی از مربیان آموزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌پردازد.
 
مدیر روابط عمومی انتشارات جمکران بیان کرد: نویسنده با اضافه کردن شخصیت ضد‌قهرمان به نام یوزف به داستان، تقابل بین حق و باطل را به خوبی به رشته تحریر در آورده است. شهید محمد اویسی در حادثه سیل سد کرج در دوره آموزشی به همراه 27 تن از پاسداران و ارتشی‌ها به شهادت رسید. این کتاب نخستین کتاب برگرفته از زندگی این شهید است.
 
وی بیان کرد: فاطمه سلطانی، نویسنده کتاب «و دریا آتش گرفت» پیش از این انتشار کتاب «دهم عید» با موضوع حمله روس‌ها در سال 1291 شمسی به مشهد در انتشارات کتاب جمکران را در پرونده خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها