شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
«آن سوی میز» و «فصل فیروزه» تجدید چاپ شدند

محمد حقی، مدیر انتشارات کتابستان از چاپ پنجم کتاب «آن سوی میز» و چاپ یازدهم رمان «فصل فیروزه» خبر داد.

محمد حقی، مدیر انتشارات کتابستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم با اعلام انتشار چاپ پنجم کتاب «آن سوی میز» گفت: کشف نگاه سیاست‌های آمریکایی در قالب خاطره، زاویه دیدی تازه است که خواندن آن می‌تواند جذاب و شگفت‌انگیز باشد. به‌ویژه که راویان آن هفت نفر از برترین سیاستمدران بزرگ آمریکا باشند که با توجه به نوع کارشان درگیر مستقیم سیاست‌های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.
 
وی ادامه داد: «آن سوی میز» که از سوی مهدی خانعلی‌زاده و سید‌وحید نبوی‌زاده نمازی ترجمه شده است، خاطرات افرادی چون «هیلاری کلینتون، جان کری، وندی شرمن و…» است که به رسم دیگر سیاستمداران به نوشتن خاطرات کاری خود پرداخته‌اند. هرچند این خاطرات عاری از تصویرسازی‌های قهرمانانه نیست اما در بسیاری موارد پرده از تفکرات غیرعلنی آنان برمی‌دارد و شناخت درست‌تری از آن‌ها را به مخاطب ارایه می‌دهد.
 
حقی افزود: نگاه دلهره‌آور و حساس سیاست خارجی آمریکا باعث شده است که بار عظیمی از این خاطرات متوجه جمهوری اسلامی ایران شود؛ بنابراین کتاب «آن سوی میز» می‌تواند برای خواننده ایرانی جذاب و قابل توجه باشد.
 

مدیر انتشارات کتابستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به چاپ یازدهم رمان «فصل فیروزه» بیان کرد: «فصل فیروزه» داستانی عاشقانه است با محوریت حضرت معصومه‌(س) است. سیندخت، دختری زرتشتی و اهل یزد است. پدری تاجر دارد که با او و کاروان تجاری‌اش به نقاط مختلف خلافت عباسی در سیروسفر هستند. ثمره این سیروسفر، آشنایی او با کیارش است. پسری زرتشتی اهل نیشابور که فیروزه‌تراشی ماهر است.
 
وی افزود: ذهن و زبان متن یکدست و پخته است و محبوبه زارع نویسنده رمان  توصیفات خوبی از رفتار و سلوک مسلمانان در قرن سوم هجری به مخاطب نشان می‌دهد و در خلق اتمسفر و فضایی یکدست تلاش فراوان کرده است.
 
حقی بیان کرد: سخن گفتن شخصیت‌ها نشان داده است او در پی آفرینشی از جنس واقعیت تاریخی است. لحن سیندخت همان‌قدر تشخص دارد که لحن شیخ پیر قبیله. خدیجه که مادری به سوگ فرزند نشسته است، در تمام سخن گفتنش داغ فرزند از دست ‌داده را به‌خوبی نشان داده است و این مشتی است نمونه خروار از کوشش نویسنده برای زنده و جاندار کردن گفتگوها. تبحر نویسنده در استفاده از کلمات، فضل فروشی و تفاخر و تکاثر ادبی نیست بلکه بنایش آن است که فاصله بین مخاطب و شخصیت‌ها را بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها