پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
اهدا 5851 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: در یک اقدام فرهنگی بنیاد علمی آموزشی قلم چی 5851 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کرد.

خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: بنیاد علمی آموزشی قلم چی طی مراسمی با حضور رمضانعلی محسنی و حسین سرمه، نماینده بنیاد علمی و آموزشی قلم چی؛ علی آخوندیان، مدیر عامل انجمن خیرین  کتابخانه ساز استان ۵ هزار و ۸۵۱  جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد.

وی افزود: ارزش ریالی کتاب های اهدایی ۳ میلیارد ریال بوده و شامل منابع کمک آموزشی و کودک از انتشارات کانون آموزش قلم چی، قدیانی، مبتکران، نردبان و پرستو  می‌باشد.

معصومی ادامه داد: کتاب های اهدا شده در سطح کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی توزیع شده و پس از آماده سازي در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

این مسئول ادامه داد: پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» از طرح‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌های عمومی اجرا می شود.

معصومی بیان کرد: بر این اساس، مردم و خیرین می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده‌شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

وی همچنین با عنوان این مطلب که یک جامعه آگاه، از وجود انسان‌های آگاه تشکیل می‌شود و اگر در یک جامعه همه تلاشگر و آگاه باشند، موجب می شود آن جامعه پویا باشد و در مسائل مختلف برنامه‌های متنوع در یک فضای رقابتی سالم بوجود می‌آید، افزود: این امر موجب پیشرفت آن جامعه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: این اقدام تنها به عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی نیست و باید همه دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم در این امر پسندیده یاریگر مجموعه کتابخانه‌های عمومی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها