سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
کریمخانی دین خود را به هنرش ادا کرد

هادی جان‌فدا، مداح و دبیر مجمع شاعران اهل بیت (ع) تاکید دارد که استاد محمدعلی کریمخانی توانست با زمزمه دلنشین شعر حبیب‌الله چایچیان «آمدم ای شاه پناهم بده» توانست هنر متعالی را عرضه کند و به شهرت ملی و جاودانی دست یابد.

این شاعر ذاکر اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن تسلیت درگذشت استاد محمدعلی کریمخانی، تاکید کرد: «آمدم ای شاه پناهم بده» شعری شگفت‌انگیز است که شاعرش حسان از ارادتمندان واقعی امام رضا (ع) بود و لطف و عنایت ویژه امام هشتم موجب شد این شعر خالصانه از حنجره‌ای عاشق و مخلص به زیباترین شکل خوانده شود.

جان‌فدا افزود: کریمخانی صدایش بسیار گیرا بود و خود نیز بسیار مخلص و ارادتمند اهل بیت (ع) بود که در اثر ماندگارش یعنی «آمدم ای شاه پناهم بده» ارادت و اخلاص بی‌نظیرش را در ظرف هنر عرضه کرد.

وی تاکید کرد: آنچه یک ذاکر و شاعر اهل بیت را ماندگار و خاطره‌ساز می‌کند اخلاص وی است و مداحی که بخواهد در عرصه ذکر اهل بیت ریاکاری کند، به توفیق نخواهد رسید. مداح اهل بیت باید از منبر و میکروفنی که در اختیار دارد به بهترین شکل و متعهدانه استفاده کند تا مورد حب و عنایت الهی قرار گیرد.

جان‌فدا در پایان گفت: پس از اخلاص داشتن تخصص لازم، استعداد ذاتی و مطالعه تخصصی رمز ماندگاری هنر مداح است ولی هرچقدر که یک ذاکر و مداح هنرمند باشد بدون اخلاص هنرش ابتر می‌ماند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها