سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
اخلاص، رمز ماندگاری نوای «آمدم ای شاه پناهم بده» است/ کریمخانی افتخار ما بود

حسین خلجی، از ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) معتقد است که آنچه باعث شد نوای دلنشین مرحوم محمدعلی کریمخانی در زمزمه «آمدم ای شاه پناهم بده» ملی و ماندگار شود، اخلاص این ذاکر و مداح متقی و عاشق راستین امام رضا (ع) بود.

این ذاکر اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن تسلیت درگذشت استاد محمدعلی کریمخانی، از ذاکران و مداحان اهل بیت (ع)  که با زمزمه دلنشین شعر «آمدم ای شاه پناهم بده/ خط امانی ز گناهم بده» سروده حبیب‌الله چایچیان به شهرت رسید، عنوان کرد: استاد کریمخانی این افتخار را یافت که مورد عنایت و توجه خاص امام رضا (ع) قرار گیرد و آثاری چون آمدم ای شاه پناهم بده که سال‌هاست عاشقان امام رضا با آن به عرض ارادت به ساحت امام هشتم می‌پردازند و نیز سلام فرمانده (که اخیرا به شهرت رسیده) بدون خواست و عنایت اهل بیت به توفیق نمی‌رسیده‌اند.

وی افزود: کریمخانی مداحی بسیار خوش الحان بود ولی تنها هنرمندی و زیبایی صوت باعث توفیق ویژه و شهرتش نشد بلکه اخلاصش که تنها عشق موتور محرک و انگیزه‌اش بود باعث شد خداوند و امام رضا (ع) به وی توجه کنند و مورد عنایت قرار گیرد.

خلجی تاکید کرد: خوش به سعادت کریمخانی که مورد عناست خاص مولایش قرار گرفته و امشب در پناه امام هشتم خط امانی می‌گیرد. متاسفانه برخی از مداحان به اهمیت اخلاص واقف نیستند و شور و حرارت‌شان تنها زبانی است، بنابراین ماندگار نمی‌شوند. امثال کریمخانی افتخار جامعه مداحی کشورمان بوده و خواهند بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها