دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
تهرانی‌ها «روی خط زندگی»/ اعلام برنامه‌های تابستان 1401 سازمان فرهنگی هنری

مجموعه برنامه‌های «روی خط زندگی» با 567 برنامه فرهنگی و هنری از‌جمله «باشگاه کتابخوانی 100 تایی‌ها» همزمان با فصل تابستان از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برنامه‌‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فصل تابستان، گفت: مجموعه برنامه‌های این سازمان در فصل تابستان در قالب «روی خط زندگی» در مراکز مختلف سازمان طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود 567 برنامه برای تابستان پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: اجرای طرح «باشگاه کتابخوانی 100 تایی‌ها» نیز اشار کرد و افزود: دومین سالی است که این برنامه اجرا می‌شود از دل آن کلاس و کارگاه حوزه ادبی خواهیم داشت.

فاطمیان‌پور با اشاره به اردو در قالب جشنواره «گشتاور» اشاره کرد و گفت: این جشنواره در 10 منطقه شامل، 15، 16، 11، 20، 4، یک، 8، 17 و 3 در داخل استان تهران، برگزار خواهد شد.   

افزود: این جشنواره در فاز نخست، تورهای یک‌روزه ویژه نوجوانان 13 تا 18 ساله برگزار می‌‌شود و نوجوانان می‌توانند در سامانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کنند.
 
وی با اشاره به محتوای جشنواره «گشتاور» ادامه داد: در هر تور، نوجوانان دختر و پسر هر روز از ساعت 8 تا 16 میهمان یکی از فرهنگسراها خواهند بود و مجموعه‌ای از برنامه‌های تفریحی و فرهنگی برای آن‌ها برگزار می‌شود.
 
فاطمیان‌پور با بیان اینکه این طرح با هدف کشف استعداد و توانایی نوجوانان خواهد بود، ادامه داد: کمک به توسعه استعداد و مهارت‌های نوجوانان همچنین پیش‌بینی‌ برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری ازجمله اقدامات این جشنواره به شمار می‌آید.
 
وی در ادامه به برگزاری اردوهای نوجوانی «بی‌کرانگی» نیز اشاره کرد و گفت: این اردوها با حضور خانواده‌ها پیش‌بینی شده است؛ بعد از دوره «گشتاور»، پس از ایام شهادت امام حسین‌(ع) در قالب کمپ به همراه چالش‌های متعدد خواهد بود.
 
فاطمیان‌پور از اجرای جشنواره «با بازی» ویژه نوجوان و جوانان در برخی مناطق و پارک‌های تهران خبر داد و یادآور شد: این جشنواره هر پنجشنبه غیر از ایام شهادت برگزار می‌شود و برخی بازی‌های بومی ایرانی مثل الک دولک، هفت سنگ و ورزش زورخانه‌ای در پارک‌های هر منطقه برپا می‌شود.
 
به گفته وی، اجرای مراسم‌ و برنامه‌های شاد و مفرح برای همه خانواده‌ها، بازی و تفریح خانوادگی اولویت اصلی این جشنواره است.
 
فاطمیان‌پور همچنین درباره اجرای جشنواره «کارآزمای» در فصل تابستان گفت: این جشنواره شامل پنج کارگا آموزشی با هدف مهارت‌افزایی نوجوانان برگزار خواهد شد که رویکرد آن کسب و کار و تجربه ویژه نوجوانان است که در تابستان شروع خواهد شد اما در طول سال ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها