یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
نگاهی متفاوت به مقوله عشق در «برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق»

علیرضا محمودی ایرانمهر، در هفتمین اثر خود به نام «برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق» نگاهی متفاوت به عشق با رویکرد حیرت و سرگشتگی پس از وصال داشته است.

علیرضا محمودی ایرانمهر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره داستان بلند «برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق» که اخیرا عرضه شده است، توضیح داد: این داستان بلند برخلاف سایر رمان‌های عاشقانه به تداوم عشق پس از وصال و تاثیر آن بر تمام ابعاد زندگی اشاره دارد. داستان در مشهد رخ می‌دهد و در زندگی شخصیت اصلی دو زن که فرشته نام گرفته‌اند حضور دارند یک فرشته دختر بچه‌ای است که در هفت سالگی رابطه کودکانه و دوستی را با شخصیت داستان شروع می‌کند، کم‌کم وقتی به سن جوانی می‌رسند این رابطه به عشقی ماندنی تبدیل می‌شود و انسان‌های دیگری نیز وارد داستان می‌شوند و شخصیت‌های اصلی رمان دوری‌ها و حوادث غیر قابل درکی را تجربه می‌کنند.

این نویسنده ادامه داد: در این رمان، مکان جایگاهی ویژه دارد و شاهد وقوع ماجراهایی شگرف با محوریت مکان به عنوان نمونه خانه‌ای شگفت‌انگیز در تهران و کوه‌سنگی مشهد هستیم.
 

وی تصریح کرد: پیام اصلی من در این داستان، توجه دادن به تاثیر طولانی‌مدت عشق در زندگی است. بیشتر داستان‌های عاشقانه با رابطه‌ای پرجنب‌وجوش شروع می‌شوند و با وصال به پایان می‌رسند ولی این داستان با وصال شروع می‌شود و به سرگردانی و حیرت پس از رسیدن به معشوق اشاره می‌کند که تلخی و شیرینی‌های خاص خود را دارد.

محمودی ایرانمهر با اشاره به پدیده عشق گفت: عشق از مظلوم‌ترین پدیده‌هاست که اغلب هوس‌ها و غرایز را با آن اشتباه می‌گیرند. عشق واقعی و معنوی که همراه با وفاداری است، تمام ابعاد زندگی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و ماندگار است.

وی افزود: نگارش این اثر که هفتمین کتابم است، به مدت یک سال و در میان انجام مراحل پایانی رمان بلند «حافظ‌خوانی خصوصی» انجام شد.

محمودی ایرانمهر در پایان با اشاره به اثر دیگرش گفت: «حافظ‌خوانی خصوصی» که در مدت 15 سال نوشته شده و به زودی تحویل ناشر خواهد شد، روایت انسان‌هایی است که تنها راه ارتباطی آنها تفسیرشان از غزلیات حافظ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها