شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
«شیوه‌نامه علمی دانشنامه دفاع مقدس لرستان» منتشر شد

کتاب «دانشنامه چیستی و چگونگی (شیوه‌نامه علمی دانشنامه دفاع مقدس)» به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان و از سوی انتشارات ستارگان آسمان خرم‌آباد منتشر شد.

سرهنگ علی خسروی، مسئول دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در لرستان با اعلام خبر انتشار شیوه‌نامه علمی دانشنامه دفاع مقدس با عنوان «دانشنامه چیستی و چگونگی» از سوی انتشارات ستارگان آسمان خرم‌آباد و با همکاری انتشارات هاویر گفت: تهیه دانشنامه‌ای علمی و جامع از دوره ۸ ساله دفاع مقدس، که یکی از بزرگترین حوادث تاریخ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران در قرن اخیر است، یک ضرورت اصلی علمی و از مطالبات رهبر معظم انقلاب از دست اندرکاران و مسئولین مرتبط با مسئله دفاع مقدس، بویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

مسئول دانشنامه دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه مسئله دفاع مقدس یک حادثه کم نظیر و از برخی جهات، بی نظیر در دنیاست افزود: به همین جهت ساختار و قواره دانشنامه آن نیز باید متفاوت و مختص عناصر تشکیل‌دهنده این گنج عظیم، متنوع و عمیق باشد.

وی ادامه داد: با مشاهده و ارزیابی دستورالعمل‌های ابلاغی و برخی شیوه نامه‌های جزئی و موضوعی که از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابلاغ شده و همچنین اطلاع و گزارش‌گیری از فعالیت‌های انجام شده مرکز و برخی استان‌ها، با وجود تلاش و اقدامات انجام شده مجریان آنها و صرف منابع و هزینه‌های مختلف، دارای اشکالات و نواقص جدی بودند، بنابراین خلاء یک شیوه نامه علمی، جامع و کاربردی ویژه دفاع مقدس احساس شد.

خسروی گفت: کار گروه علمی- ادبی دفاع مقدس استان لرستان در سال 1399 با حضور بهترین استادان ادبیات دانشگاه‌های استان لرستان تشکیل شد و کار تهیه این اثر با استفاده از ده‌ها منبع علمی و سازمانی انجام شد و معتقدیم که این شیوه‌نامه هرچند یک کار ابتکاری و جدید در موضوع دفاع مقدس است؛ اما به طور واضح و حتم، نیاز به تکمیل و رفع نواقص احتمالی دارد، بنابراین از همه پژوهشگران، محققین، اساتید دانشگاه‌ها، مسئولین و دست‌اندرکاران دفاع مقدس و دانشنامه تقاضا داریم با نگاه نقادی و کارشناسی با ارسال نظرات ما را در ارتقاء کیفیت و کمیت این اثر یاری نمایند و از قبل صمیمانه از توجه، دقت و ارسال نقطه نظرات، تقدیر و تشکر می‌کنم.

مسئول دانشنامه دفاع مقدس لرستان گفت: رونمایی این کتاب ان‌شاالله با حضور مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور و مسئولان استانی به زودی برگزار خواهد شد.
 
گفتنی است کتاب «دانشنامه چیستی و چگونگی (شیوه‌نامه علمی دفاع مقدس)» تألیف علی خسروی، از سوی انتشارات ستارگان آسمان خرم‌آباد در قطع رقعی با 186 صفحه به بازار نشر عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها