دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
نگارش جمعی مصحف توسط بانوان کاتب آغاز می‌شود

مدیر اجرایی دارالکتابه از اعلام نتایج برپایی مسابقه موضوعی کتابت سوره حجرات برای تعیین بانوان شرکت‌کننده در کتابت جمعی یک مصحف خبر داد.

مهدی بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اعلام این خبر عنوان کرد: با توجه به اینکه حدود نیمی از کاتبان ایرانی خانم هستند که این آمار یعنی حدود 70 نفر جالب توجه و منحصر به فرد به حساب می‌آید، تصمیم گرفتیم با مشارکت 15 کاتب خانم یک مصحف جمعی را تهیه کنیم. 

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح و انتخاب بهترین کاتبان مسابقه کتابت سوره حجرات را برگزار کردیم، افزود: در سالروز میلاد امام رضا (ع) 15 بانو حد نصاب امتیاز را کسب کردند که به زودی با مشارکت آنها کتابت جمعی یک مصحف آغاز می‌شود.

مدیر اجرایی دارالکتابه گفت: این مصحف امسال با مشارکت سحر فرید، پریا حمزئیان، ربابه زینالی، شهلا امینی، لیلا خزایی، زهرا اشعار قدیم، محبوبه جیرانی، الهام غفاری یقین، اعظم علیزاده نیک، سمیه سادات مبارک آبادی، زهرا کشتکار، مریم زمانی، مرضیه سعیدی، اعظم السادات محمدی و رقیه دیزج چراغی کتابت خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: در رویکردی جدید در حوزه خط نسخ ایرانی تلاش داریم تغییراتی اعمال شود تا این خط کاربردی‌تر و آسان‌خوان‌تر شود. از جمله در بحث صفحه‌بندی که اغلب مصحف‌ها 604 صفحه‌ای و ختم به آیه هستند کارگروه تخصصی را فعال کرده‌ایم که شکل جدیدتری در صفحه‌بندی در سال 1401 اعمال شود که معنامحور و کاربردی و نیز مطابق با صفحه‌بندی بر اساس ابتدا و انتهای مطالب در هر صفحه باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها