چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
برگزاری گردهمایی کاتبان وحی در دارالکتابه

مدیر اجرایی دارالکتابه از برپایی نخستین گردهمایی نسخ‌نویسان و ثلث‌نویسان کاتب کلام وحی به همت دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی خبر داد.

مهدی بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اعلام این خبر عنوان کرد: در این گردهمایی که با حضور 100 نفر از کاتبان ثلث‌نویس و نسخ‌نویس قرآن کریم برگزار می‌شود، علاوه بر آموزش عملی کتابت سخنرانی‌های علمی و پژوهشی نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه، این نخستین همایش سراسری کاتبان قرآن کریم در قالب حضوری پس از وقفه بحران کروناست که در فواصل زمانی منظم ادامه خواهد یافت، افزود: این گردهمایی پنجشنبه، (9 تیرماه) از ساعت 9 و 30 دقیقه تا 17 و 30 دقیقه در حسینیه الزهرای مجتمع امام خمینی (ره) واقع در بزرگراه سردار سلیمانی، روبه‌روی مصلا برگزار می‌شود.

مدیراجرایی دارالکتابه تصریح کرد: دارالکتابه مهمترین مرکز فعال در کتابت قرآن است و محور اصلی تمام اقدامات آن در کتابت خلاصه می‌شود. مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران، با هدف احیای نهضت قرآن‌نویسی و با هدایت‌های مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ اقدام به تاسیس دارالکتابه کرد که جمع‌آوری اطلاعات درباره استادان کتابت و کتاب‌آرایی قرآن کریم، ساماندهی و راهبری حوزه کتابت قرآن کریم از راهبردهای دارالکتابه است.

وی همچنین با بیان اینکه حدود 150 کاتب شناخته شده داریم که برای آنها بالغ بر 100 کارگاه آموزشی برگزار و پروژه‌هایی را برای آنها تعریف کرده‌ایم، گفت: دارالکتابه سال 1400 درمجموع 25 عنوان کلاس آموزشی را موضوعات مختلف به دلیل بحران کرونا به صورت مجازی برگزار کرده که امسال درنظر دارد همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی خود را با توجه به کاهش همه‌گیری کرونا به صورت حضوری برگزار کند.

بابایی تصریح کرد: استادان دارالکتابه تعامل بسیار خوبی با کاتبان دارند و در طول دوران کتابت هر مصحف که حدود سه سال طول می‌کشد، استادان به رصد کتابت می‌پردازند و پس از اتمام خوشنویسی هر جزء استادان قرآنی و هنری به بررسی کارشناسی آن می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها